Totaal aantal pageviews

zondag 26 maart 2017

I like the flowers

Ik was een juf die altijd veel zong met de kinderen in de klas. Ik vond het leuk en de kinderen over het algemeen ook.
Een van de liedjes die ik,  denk ik, aan zo ongeveer iedere klas die ik had, heb geleerd, was
I like the flowers. 
Het is een heel makkelijk, leuk en vrolijk lied en... het is een canon. En canon zingen vond en vind ik heerlijk.
Een paar dagen geleden keek ik op het blog van 'de andere bruid', (misschien vertel ik dat verhaal nog wel eens) en zij had dit liedje geplaatst. Ze had me geen groter plezier kunnen doen.

Daar werd ik hartstikke vrolijk van. Ik zocht het op en het bleek dat er tig uitvoeringen op YouTube staan, zodat ik een leuk kwartiertje had met zoeken naar de leukste.
Het liedje is ook zo passend voor de prachtige lentedag die ons vandaag werd beloofd en die zo te zien ook echt prachtig is.
Als je drie keer luistert ken je het hele lied en kan je het met jezelf in canon zingen. Of met je man, vrouw, kinderen, opa, wie dan ook.
En als je nog niet in een stralend humeur was, dan ben je het daarna absoluut.
De tekst is iets anders dan de tekst die ik had (I like the fireside when the lights are low) en wij zongen doebediedoemdadiedoemdadiedoem, maar dat mag de pret niet drukken.

Hier is ie:




15 opmerkingen:

Mirjam zei

't Zijn nog steeds de kleine dingen die het doen... die het doen...
Fijne zondag,
liefs,
Mirjam

Wieneke zei

Ja, geinig lied om met een koor te zingen. Wij deden het op het popkoor, waar ik niet meer bij aangesloten wegens het feit dat ik niet op twee plekken tegelijk kan zijn, nogal eens en gebruikten ook de tekst 'when de lights are low'.

KnutzEls zei

Ja, hoort helemaal bij een zonnige lentedag. En als het regent, dan verandert die dag meteen door dit lied. Zou verplicht moeten worden!

anne zei

Wat ontzettend leuk dat ik dit liedje via jou terug vindt.
Ik werkte op een school voor speciaal onderwijs, en wandelen stond ook op het programma. Af en toe was er een inval-klasseassistente die mee wandelde, en zij zong en leerde ons dit liedje. Dit liedje zingt ook nog altijd in mijn hoofd, vooral als ik weer narcissen zie.Ik dacht dat het een Schots liedje was, omdat zij uit Schotland kwam.

Bertiebo zei

Dat is zeker grappig
Ik werkte ook in het sbo

Vlimbouter zei

Heerlijk liedje! Wij zingen: doewa biedoewa biedoebiedoebiedoe

Ferrara zei

Wat leuk, je kunt er grappige pasjes bij bedenken.

Marthy zei

Heerlijk lied waar je echt vrolijk van wordt. En de tekst past mij helemaal.

Happy Earl Grey zei

Ik kende het liedje niet, maar ik wordt er helemaal blij van en het gaat niet meer uit mijn hoofd. Bedankt! Fijne zondag nog en groetjes El

Ageeth Mooij zei

Die kende ik nog niet! Past echt bij de lente.

Marjan zei

Het liedje had ik nog nooit gehoord tót ik ern paar geleden in Duitsland een kinderklasje het hoorde zingen. In het Engels én in het Duits. Nu ik het weer hoorde op het filmpje was ik weer even terug in Duitsland, dank je wel!
Wat boften de kinderen mer jou als juf. Die deuntjes vinden ze vast nóg steeds leuk!
Groetjes weer

Pippa's Hus zei

Dat is inderdaad een vrolijk liedje. Mijn kids zingen hem nog steeds vaak. XX Esther

Kitty zei

Ik kende het niet en idd, na twee regels ofzo kun je het meezingen. Doewaka doewaka.....

Het lieve leven... zei

jaaaa Bertie...ik ga dat waarschijnlijk vanmiddag weer zingen in mijn zanggroepje! In canon...echt zo leuk vinden wij het allemaal. En wat fijn dat jij veel zong als juf...je hebt 'jouw' kinderen daar een heel waardevol iets meegegeven! Liefs Petra doewakadu wakadu wakadu...;)

Marlou zei

Hoi Bertibo!

Wat grappig, dat jij ook juf bent geweest. Ik ook!
En ik zong heel graag en heel veel met de kinderen.
Had mijn gitaar op school staan en begeleidde ze met alles.
Leuk was dat, die tijd!

Het liedje zingen wij nu zo nu en dan ook met het koor. Ik word er altijd heel erg vrolijk van.

Dag juf!
groetjes van Marlou

.