Totaal aantal pageviews

donderdag 30 maart 2017

Kersenbloesem en Noor & Jet

Het Amsterdamse Bos... ik was er ooit eens geweest met een team-uitje.
Verder ken ik het eigenlijk niet. Ook doordat ik niet zo'n bosmens ben. Maar wat is het groot, zeg. Dat wist ik niet. Ik was er omdat de kersenbloesem bloeit.


Maar liefst vierhonderd kersenbomen staan er in het Bloesempark van het Amsterdamse Bos. Vierhonderd bomen en ze bloeien!!!
Het is er prachtig en toen wij er op maandagmorgen waren, was het er ook nog heel rustig. Ik las wel dat er dit jaar niet al te veel reclame is gemaakt, zodat het ook een beetje rustig blijft.


Onze dochter had ons er op attent gemaakt  Ha en zij was er ook, samen met haar man en Noor & Jet. Zo leuk. We zagen ze al van verre.

En zo konden ze meteen even voor ons poseren.

Het dametje in het geruite jasje is Noor. In het roze jasje zie je Jet!


Je snapt dat ik pas toen ze weer weg waren echt mijn volle aandacht op de kersenbloesem richtte.

Die vierhonderd  bomen zijn geschonken door  de Japan Women Club en ze hebben alle vierhonderd een naam. Tweehonderd Japanse vrouwennamen en tweehonderd Nederlandse vrouwennamen. Namen die ik helaas niet heb gezien trouwens.
Met Hanami Matsuri, ofwel het Kersenbloesemfeest, vieren Japanners de komst van de lente. Het is traditie om met familie en vrienden onder de bloeiende kersenbomen te picknicken. Bloemen - en de natuur in het algemeen - hebben in Japan een symbolische betekenis. De kersenbloesem ('Sakura') staat voor een nieuw begin, maar verwijst tegelijkertijd naar de vergankelijkheid van het leven. 
(Deze info komt van de site van het Amsterdamse Bos.)
Het was een mooie ochtend!

Oh ja en omdat we er toch waren gingen we ook nog even naar de geitenboerderij. Ook een aanrader, maar je moet wel van geiten houden, natuurlijk!


17 opmerkingen:

Jeanne zei

Wat een prachtige voorjaarssfeer op je foto's!

anne zei

Leuke foto s, en een mooi verhaal...jammer dat er niet bij elke boom een naamkaartje staat.
Wat ook leuk is: wij hebben ook een kleindochter die Noor heet, zondag wordt ze zes. Wat nog leuker is..ze heeft precies hetzelfde geruite jasje gedragen , en wel 2 jaar. Mijn dochter vond dat jasje zo leuk dat ze meteen nog een grotere maat zocht. Fijne dag :)

Marloeskreatief zei

Super mooi inderdaad ,ben gek op bloessem

In de weer zei

Schitterend, zowel de kleinkinderen als de bloesem.

pourquoi pas ??? zei

Ik ken het bos op mijn duimpje en alle geitjes ken ik ook maar die bloesembomen niet.
Weet niet eens waar het is al zie ik ieder jaar op FB foto's verschijnen.
Wat een prachtige foto's.en wat een feest voor het oog

Jolande zei

Oh wat mooi, als ik dichterbij zou wonen ging ik zeker kijken.
En wat leuk dat je Noor en Jet daar met hun ouders tegen kwam.

Jeanette Renting zei

Wij hebben 11 jaar in Hoofddorp gewoond en gingen heel regelmatig met de kinderen naar het Amsterdamse bos. En wat ook heel leuk is, is het Amstelpark.

Neeltje zei

Prachtig!

Het lieve leven... zei

heerlijke meiskes!! Oh..wat mooi die kersenbloesem..hier voor ons keukenraam staat er ook één maar die heeft nog wel een weekje nodig om te bloeien. Grappig dat verschil!

Marga zei

Wat een leuke familie foto

Matroos Beek www.beekblog.com zei

Wat is het leven mooi! Prachtige foto's van de lieve meisjes!

Inge zei

Geweldig mooi, die kersenbloesem. En supermooi, die Noor en Jet :-) daar kan geen kersenbloesem tegenop

Bertiebo zei

Wat grappig, Anne. Jouw Noor met net zo'n jasje. Toevallig heb ik het gekocht indertijd voor Anna
In de IJ HALLEN. Voor drie euro. Noor is dus al de derde draagster

Villa Zeezicht zei

Ongelofelijk mooi! Om heel stil van te worden.. En wat een gave gezinsfoto van je dierbaren!

Mrs. T. zei

Wat een heerlijke foto's!

Marthy zei

Prachtig, die bloeiende bomen. En wat een ontzettende leuke foto's van kinderen en kleinkinderen. Een rijk bezit, Bertie.

Vlimbouter zei

Met zo'n leuke tweeling is het niet te verbazen dat je niet alle aandacht aan de kersenbloesems kan geven ;-)