Totaal aantal pageviews

maandag 20 maart 2017

Pannenkoekenplant


Ziehier, mijn pannenkoekenplant.
Ik kocht hem al ver voor het een hype werd. Soms heb ik dat, dan loop ik vooruit op een trend. Echt!
Ik zie nu op de foto dat deze dringend verpot moet worden. Vandaag nog denk ik.
Want ik wil hem of haar natuurlijk wel gezond in leven houden. Haar natuurlijk.  Ze plant zich nogal makkelijk voort in haar eigen potje, dus is het een zij.
En dat is nou juist zo leuk van deze plant.


Ik dacht altijd dat zo'n stekje, eigenlijk is het een nieuw plantje, dat onder moeders vleugels groeit, eerst moest wortelen, in water.
Maar omdat ik dacht dat ik het jonkie er niet voorzichtig genoeg had uitgehaald, zette ik haar uit frustratie meteen in de aarde. Er zaten nog niet eens worteltjes aan.
Gelukkig vond ze het best, zoals je ziet.

Vorige week was ik in een bloemenzaak en daar kostte een pannenkoekenplant 15, 99.
Tsjonge... ik zie hier mogelijkheden om een flinke winst te gaan maken. In mijn oudste plant groeien op dit moment zeker drie jonkies. Dus dat is dan 64 euro winst.
Nee hoor, flauwekul. Maar het is wel echt leuk om hier mee bezig te zijn.
Met de pilea peperomioides
Ze heeft zelfs een eigen Facebookpagina, zag ik: klik

15 opmerkingen:

Marjan zei

Wat een leuke naam voor een plant! Ik ken haar helemaal niet en heb dus waarschijnlijk weer eens een trend gemist 😁.
Fijn dat ze zo makkelijk stekt, of zijn het je groene vingers of misschien praat je met haar?
Fijne maandag. Groetjes weer

Marjan zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
In de weer zei

Ja, nu je het zegt, ik zie de plant tegenwoordig regelmatig. Ha, nu weet ik dan dat het een trend is ;-)) . Leuke naam.

Pippa's Hus zei

Eerlijk is eerlijk, sinds het een trend is wil ik ook een pannenkoekplant. :-)) Maar ik vind ze ook steeds veel te duur! XX Esther

Kitty zei

Je betaalt meer voor de trend dan voor het plantje denk ik. Ik bedoel, als ze zo makkelijk stekt... ;)

Wieneke zei

Ik heb zo'n plant nog nooit ergens gezien. Hij is hartstikke leuk, zeg. Jammer dat je zo ver weg woont en ik ook hahahaha..... anders kwam ik een stekkie (en een bakkie) bij je halen.

Het lieve leven... zei

jij loopt voor maar ik loop dan achter...nog nooit van gehoord dus laat staan dat ik op de hoogte ben van de hype ;) Ik vind 'm wel leuk..ja...misstaat hier ook niet. Hihi...jij kan idd een pannenkoekenplantboerderij beginnen...tel uit je winst ;) Lieve groet Petra

pourquoi pas ??? zei

Ik heb er zaterdag een gekocht en ja ik wist dat het een trend is en opeens wilde ik er ook een.
Wat is dat toch raar met trends he, dan zie je die dingen overal en ik probeer me er dan tegen te verzetten maar soms lukt het gewoon niet zoals in dit geval.
Ben ik toch meer schaap dan ik zelf wil.

Purperpolletje zei

Wat een leukerd! Ik ga eens in de vensterbank speuren bij vrienden en bekenden..

Jeanne zei

Ze is ook zo decoratief, erg leuk. Als het geen trend was had ik er niet van gehoord en nu wel dus. Prima toch, alleen jammer van de prijs.

Els04 zei

Oh, jaloers op je baby's! Dat moet die van mij nog leren ;)

Villa Zeezicht zei

Peperomia of zoiets, ik kan ze me wel herinneren! Dat wordt een gouden handel Betty ;o)

Marthy zei

Ik heb een kleintje gekregen van een vriendin. Wist de latijnse naam niet maar ook die leuke pannekoek naam niet. Ik ga het plante verwennen, wie weet kan ik dan nog eens stekjes uit delen.

Vlimbouter zei

Even waande ik me even terug in de jaren 70. Toen had elke student zo'n plantje op zijn kot staan.
Ik moet dringend eens op zoek naar een exemplaar, alleen al voor de nostalgie.

Ageeth Mooij zei

Ik heb vorig jaar 7 kleintjes zo in de grond gedaan en die groeiden prima. Leuke weggevers! Gisteren heb ik er 5 van de plant gehaald en samen in een pot met grond gestopt. Zo'n leuke, dankbare plant.