Totaal aantal pageviews

vrijdag 21 juli 2017

Magneetvissen

Eergisteren heb ik voor het eerst in maanden weer een stuk gewandeld.Het ging redelijk. Ik stopte even om een nieuwsgierig schaap te aaien en vlak daarna stopte ik weer omdat ik iets zag dat ik niet eerder zag.
Drie mannen gingen op het bruggetje magneetvissen. Dat heeft niks met vis te maken, wel met ijzer. Oud ijzer.


Ze hebben een lang touw en daaraan zit een sterke magneet. Die gooien ze in het water en hopen dan op een goede vangst.

Deze 'visser' wilde wel op de foto en vertelde me zo het een en ander. Over zijn vangsten bijvoorbeeld. Hij had al een stuk of veertien fietsen uit het water gehaald. Ook heel wat oude munten en een kluisje. Verder  wapens en munitie. Hij liet me op zijn telefoon foto's zien.
Ik had nog nooit van magneetvissen gehoord, maar duidelijk was dat deze heren er plezier aan beleefden.
Het lijkt me ook wel spannend, je hebt geen idee waar je op zal stuiten. Een beetje net als met een metaaldetector.
We liepen verder  en wat later langs dezelfde weg terug. Toen dachten ze beet te hebben. Het kostte nog al wat moeite om het ??? er uit te krijgen. Bleek het een groot stuk oud hout te zijn. De magneet had gereageerd op de bouten in dat hout.


15 opmerkingen:

Anita Willems zei

Geweldig! Ik had er nog niet eerder van gehoord.
Ik verwonder me altijd over de bezigheden van mensen, waar ze hun tijd mee verdrijven. Dan heb ik vaak maar alledaagse bezigheden, denk ik dan.

izerina zei

Wat leuk. Hier heb ik nog nooit van gehoord.

anne zei

Spannend :), nog nooit gezien of van gehoord. Net zoiets als met een metaaldetector de wei in gaan..het lijkt me wel wat.

Marga zei

Ik heb er denk ik eens een stukje over gezien bij het Jeugdjournaal, daar deden jongetjes het! Als je niet wordt als kinderen......

pourquoi pas ??? zei

Dat lijkt mij nou leuk. fijn weekend.

Emie zei

Wat heerlijk voor je dat je weer een wandeling hebt kunnen maken! En dan ook meteen weer iets wetenswaardigs zien en delen. Dat maakt jouw blogs altijd zo bijzonder.

Sjoerd zei

Lekker weer aan de wandel en dan zoiets tegenkomen. Mij lijkt het leuk om naar te kijken. Ik ga zelf niet met een magneet aan de slag.

Nietzomaarzooo zei

Grappig: ik dacht aan zo'n bordspel waar je vissen van papier met een hengeltje kon opvissen met inderdaad een magneetje eraan. Uit de jaren 60.
Dit is nog veel leuker!

Ferrara zei

Wat fijn dat het wandelen weer op gang komt en dan meteen iets interessants opvissen.

Pippa's Hus zei

Ik heb niets met vissen maar dit lijkt me zo leuk! Een beetje schatgraven maar dan anders. ;-)) XX Esther

Jeanne zei

Wat goed dat het weer lukt om te wandelen. Praatjes maken is handig om even op adem te komen, maar bij die vissers stond je vast ademloos te kijken. Ik ook! Leuke hobby!

Marthy zei

Nooit van gehoord maar ik zou het weleens willen doen.

Marloeskreatief zei

Grappig niet eerder gehoord.

Els04 zei

cool!

Vlimbouter zei

Magneetvissen? Nog nooit van gehoord. Moeten ze de buit dan naar de politie brengen?