Totaal aantal pageviews

zondag 23 juli 2017

Een mooie dag op postgebied.

Wow! Om in Postcrossing-termen te spreken: mijn brievenbus was blij, afgelopen vrijdag.
Mijn brievenbus ontving namelijk vier kaarten tegelijk en ik weet niet zeker of hij blij was hoor.
Mijn brievenbus laat dat niet zo merken. Maar ik was wel blij en ik laat het merken door de kaarten hier te laten zien.
Eerst een kaart die met lezen en boeken te maken heeft:

Deze kaart komt uit Praag. De eerste titel en de derde,  de vierde en de vijfde  kon ik nog wel begrijpen. Maar de tweede en de laatste absoluut niet. Proberen? Als het niet lukt even heel ver naar onderen doorscrollen. Daar staat de vertaling.

De tweede kaart:

'Moeilijk om voor jou een kaart te vinden met de old ladies van Inge Look, die je nog niet hebt', schreef een Finse Postcrosser. Ja dat begrijp ik heel goed, want ik heb er een heleboel. Maar deze dus niet. Zo leuk, deze man heeft mijn hele verzameling door zitten spitten en uiteindelijk een kaart voor mij gevonden die ik nog niet had. Oh wat zijn ze toch leuk, deze dames!

De derde en vierde kaart, zijn 'Keep Calm' kaarten en ook dat thema is inmiddels een verzameling geworden.

Deze uit Portugal, met een enthousiast verhaal over Portugal op de achterkant en een hele mooie postzegel van de Douro.
En de laatste uit de Verenigde Staten, uit Tennessee. Zoals de schrijfster zegt: Home of the country music, the Great Smokey Mountains and Elvis Presley's home-Graceland.

Calm ben ik niet, dus ik  zou best even naar het strand willen, maar het is hier een beetje grijzig en het miezert en ik heb een hoop andere dingen te doen. Dus dat gaat er vandaag niet van komen.
Maar ik was weer eens even heel blij met Postcrossing
Iedereen een mooie zondag gewenst!
























Titels van de kaart:
De graaf van Monte Christo
Alice in Wonderland
De drie musketiers
De kleine prins
20.000 mijl onder zee
Great Expectations

11 opmerkingen:

Sjoerd zei

Leuk al die kaarten. Hier schijnt inmiddels de zon alweer volop en begint het alweer warm te worden.

Jeanne zei

Leuk die verzameling. Ik vrees dat de buien onze kant opkomen. Ik zie ze hangen richting Hoorn.

Pippa's Hus zei

Jij krijg5t echt altijd leuke kaarten. Ik kreeg hel vaak van die toeristenkaarten zeg maar. XX Esther

Happy Earl Grey zei

Wat leuk die kaarten, wat dat postcrossing is daar ben ik nog niet achter. Misschien moet ik dat toch eens opzoeken. Altijd leuk om post te krijgen, ik stuur tegenwoordig ook weer kaartjes met verjaardagen. Groetjes El

Matroos Beek www.beekblog.com zei

Ja, dat tweede kaartje van die dames is echt leuk. Doet me denken aan een tocht op spoor die ik ooit deed met mijn man in de Ardennen. We hadden ook zoveel lol.

Floor zei

Leuk die kaart van de oude dames. Vind het ook altijd zo leuk om kaarten te krijgen met mijn verjaardag, vakantie kaarten en met de kerst natuurlijk.
Jij krijgt ze uit allerlei landen, leuk dat mensen er dan echt moeite voor doen om iets te vinden wat je leuk vindt.
Groetjes,
Floor

Ageeth Mooij zei

VIER, en je was niet eens jarig! Wat een feestje!

Saralien zei

Wat leuk en zo feestelijk al die kaarten!

Ipie zei

Geweldig die Inge Look! Deze ken ik helemaal niet. Ik spaar ze ook.
Heb net het postcrossing weer opgepakt, maar ik vind de postzegels zó duur. Er was een tijd dat ik wel 20 kaarten per week verstuurde....
Tegenwoordig ook lid van wat Nederlandse post- en snailmailgroepen, maar zo'n ansichtkaart uit een ver land met een vreemde postzegel en stempel blijft toch het allermooiste!

lien zei

Geen roodkapje, maar wel een hoop andere leuke kaarten! Ik word er ook altijd zo blij van!

Alet Venhuizen zei

Altijd fijn om mooie post te mogen ontvangen!