Totaal aantal pageviews

zaterdag 22 juli 2017

Netflix

The Keepers: een bijzondere serie op Netflix. Een docu-serie.
Ik had er zoveel over gelezen en tijdens dat lezen leek het me zo bijzonder dat ik de serie graag wilde zien. Dus toen er de afgelopen twee weken aan onze nieuwe badkamer werd gewerkt, dacht ik dat ik maar eens een serie moest gaan kijken. En dat deed ik.
Waar gaat het allemaal over?
Het gaat over een moorzaak in 1969. In Baltimore.
Cathy Cesnik is non en lerares op een middelbare school. Zeer geliefd bij haar leerlingen. Zij raakt eerst vermist en wordt een paar maanden later gevonden met een ingeslagen schedel op een vuilnisbelt.
De moord wordt onderzocht natuurlijk, maar wordt niet opgelost.
En dan zijn er twee oud-leerlingen van de school waar Cathy Cesnik werkte en zij gaan op onderzoek uit. Ze zijn al in de zestig, maar zeer bij de tijd. Ze zoeken allerlei mensen op, stellen lastige vragen, documenteren alles en vooral... ze geven niet op.

Nou dat zorgt voor een uiterst boeiende en mooie documentaire.
De non, Cathy, verdacht een geestelijke op haar school van sexueel misbruik. Dat is het begin van het onderzoek. Is ze daarom vermoord?
De twee oud-leerlingen stuiten op een groot maatschappelijk onrecht. Misbruik van jonge meisjes, onder de vleugels van de katholieke kerk. En hoewel de feiten zeer duidelijk zijn, ontkent de kerk het nog steeds, tot op de dag van vandaag.

Ik heb de serie helemaal uitgekeken en raakte onder de indruk. Vooral van de impact die het misbruik nu nog steeds heeft op de meisjes van toen.

5 opmerkingen:

izerina zei

Misschien komt de serie ook nog op BBC first

anja zei

Grappig! Ik heb 1 aflevering gezien met mijn nichtje (die wilde dat graag kijken) en ik vond er niets aan. Begrijp dat ik verder moet kijken?

Pippa's Hus zei

Bedankt voor de tip. Deze serie ga ik ook kijken! XX Esther

Matroos Beek www.beekblog.com zei

Bedankt voor de tip Bettie!

Sjoerd zei

Deze was ik nog niet tegengekomen op Netflix, straks eens even gaan zoeken.