Totaal aantal pageviews

vrijdag 24 februari 2017

Blije post !!!!

Toen ik gisteren thuis kwam, thuisgestormd kwam, lag er een dikke envelop op me te wachten. En wat voor envelop!!
Ik zag al dat die uit België kwam, maar ik zag nog niet meteen van wie.
Ook omdat ik helemaal niets verwachtte.
Ik ben niet iemand die dan wacht om er een tijdje van te genieten.
Bij mij moet het meteen open. Meteen!
En toen zag ik dat het van Debora was.
Zoals ze zelf altijd zegt: 'Hier Debora, je 'stille' blogvolgster uit België'.
'Het zijn wat Roodkapjespulletjes', schrijft Debora verder, 'één gekocht kaartje (hopelijk heb je het nog niet), één zelfgemaakt kaartje & één kringloopvondstje- dat is super vind ik zelf en waarschijnlijk heel oud!'.

Allebei de kaartjes had ik nog niet. Het grappige is, dat ik eerder een zelfgemaakt kaartje ontving, van Lidwien, met bijna hetzelfde plaatje, maar net even anders. Het Fiepkaartje heb ik wel als dubbele kaart, met een omlijsting. Maar niet op deze manier. Ze passen dus allebei heel goed in mijn verzameling kaarten.
En dan het boek, de kringloopvondst. Dat is inderdaad super. Zo leuk. Met de meest schattige tekeningen van een heel lief klein meisje.



Maar het verhaal wordt even gruwelijk als alle Roodkapje-verhalen hoor:

Alleen komt er geen jager aan te pas, wel een buurman met een hooivork, die het zaakje niet vertrouwt.  
De wolf had zo veel gegeten dat hij zich niet goed meer kon bewegen, was zo verrast dat hij met één slag dood was. Hij liet een hevige hik van angst en indigestie. En Roodkapje zat ineens op de grond vóór de schoorsteen, wel erg geschrokken maar gezond en wel. Ziij nam zich voor nooit meer ongehoorzaam aan haar moeder te zijn!

Waar grootmoeder is gebleven, wordt niet duidelijk

Dit is echt een bijzonder boekje, waar ik heel blij van werd.
Echt blije post dus.
Lieve Debora, dankjewel ! 

Ps: Er zat ook nog een theezakje bij. Prince of Wales thee. Ik ben het as we speak aan het drinken, want ik kende het niet. Lekker! Prince of Wales tea, hoe verzin je het hè. Zou William daar nou persoonlijk toestemming voor hebben moeten geven?

12 opmerkingen:

miekequilt zei

Wat leuk dat er nog steeds kaarten zijn die je niet hebt. En volgens mij heb je zo ondertussen een hele leuke Roodkapje spulletjes verzameling.

Jolande zei

Dat is inderdaad hele leuke post, ik snap helemaal dat je zo'n envelop gelijk open maakt.

Wat the Prince of Wales betreft, dat is niet William, maar Charles :-)

Ferrara zei

Roodkapje, blijft boeien. Gezellig verhaal weer.

Jeanne zei

Wat een bofkont ben je met zo'n postpakketje!

Vlimbouter zei

Nostalgie! Dat roodkapje-boekje doet me helemaal denken aan de boekjes die ik las (of bekeek) als jong kind. Daar stonden net zo'n leuke prenten in.

Mijn Kleurenpalet zei

Dat is een leuk cadeau/ verrassingspost. Ik kwam pas ook een roodkapjekaart tegen die je, denk ik, nog niet hebt. Maar hoe kan ik je die toesturen?
Groet,
Angela

Pippa's Hus zei

Ook hier was gisteren een pakje van Debora. Wat een lieverdje is het toch! XX Esther

Bertiebo zei

Ja natuurlijk! Hihi

Bertiebo zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Matroos Beek www.beekblog.com zei

Wat prachtig die plaatjes. Ben blij voor je.

Nietzomaarzooo zei

Ik snap dat je daar blij van wordt. Ik spaar geen Roodkapjes maar vind ze schattig en word gewoon blij van je blije post. Fijn dat er nog zoveel lieve mensen zijn.

Mirjam zei

Wat een geweldige Roodkapje spullen heb je weer gekregen zeg.
Wat leuk en lief!
Fijn weekend,
liefs,
Mirjam