Totaal aantal pageviews

dinsdag 17 april 2012

Boekwinkel

Vorige week schreef ik dat de bestelde boeken op me lagen te wachten toen ik thuiskwam. Dat waren de boeken die je hiernaast ziet. Twee oude meisjesboeken, geschreven door Freddy Hagers. Als ik zo'n boek zou zien dat ik niet kende en de naam van de schrijver stond er niet op, zou ik onmiddellijk weten dat het door Freddy Hagers was geschreven. Of door Guus Betlem, want Freddy Hagers is eigenlijk Guus Betlem. Het is een bepaalde, zeer herkenbare schrijfstijl. Ik vind die boeken superleuk om te lezen en vooral ook om te bekijken. Want de illustraties van Hans Borrebach vind ik ook geweldig. Het boek Ottelientje hiernaast is niet geïllustreerd door Hans Borrebach, maar door Lies Veenhoven. Ook leuk hoor, maar geen Hans Borrebach.


Wat ik verder eigenlijk wil zeggen is dat ik geen klant ben van Bol.com. Ja als je leest over 'bestelde boeken' zou je dat kunnen denken. Maar ik heb besloten mijn boeken altijd in een boekhandel te kopen. Want wat is er nou fijner dan lekker snuffelen in een boekwinkel. Het boek even vast houden, stukje lezen enz. En als iedereen nou maar steeds naar zo'n internetwinkel gaat zijn er straks niet eens boekwinkels meer. Dus ik vind een internetwinkel goed voor mensen die niet in een gewone winkel kunnen komen, maar verder niet. En de boeken die ik besteld had, die vind je niet in een boekwinkel, die waren van een particulier.

2 opmerkingen:

Jolande zei

Ik ben ook gek op boekwinkels en dan vooral op die hele grote waar je uren kunt rondkijken en waar ze zelfs koffiehoeken hebben.
Ik lees bijna altijd Engelstalige boeken en die zijn hier in Leuven met een kaarsje te zoeken. Dan moet ik eerst naar de stad om te kijken of ze een boek dat ik hebben wil eventueel hebben (wat ze nooit hebben), dan moet het besteld worden, wat vaak niet eens kan.
ALs het wel kan duurt het soms wel een week of 4 voordat het binnen is en moet ik weer naar de stad om het op te halen (2 x parkeergarage betalen).
Vervolgens is het boek al een heel stuk duurder dan dat het normaal in Nederland is en moet ik nog eens bestelkosten betalen, waardoor ik soms voor een pocket van 6 euro wel 15 euro kwijt ben.
Sinds ik The Book Depository ontdekt heb, bestel ik daar alle Engelstalige boeken, makkelijk, vlug en geen bestelkosten.
Maar als ik in een land zou wonen waar ze groten goede boekwinkels hebben, dan denk ik dat ik daar mijn boeken zou kopen.

anja zei

Ik heb dat boek OTTELIENTJE ook vaak gelezen. Ik heb het ook hier trouwens. Zou het zo weer kunnen lezen!!! Waarom? Omdat mijn moeder (die op mijn 11e is overleden) mij dat boek heeft gegeven en zei: "Je moet net zo als Ottelientje worden".
Waarom weet ik niet. Ik was waarschijnlijk te ondeugend? Of ik hielp niet genoeg? Hielp Ottelientje haar moeder??? Ik weet het niet meer...