Totaal aantal pageviews

zaterdag 17 augustus 2013

Zwart op Wit

Vonden jullie dit vroeger ook zo lekker? Zwart op wit? Ik wel en wat erger is, ik vind het nog steeds buitengewoon lekker. Een beetje op je hand strooien en dan met je vinger oplikken. Mmmmm!
Ik kocht het in de apotheek van het Zuiderzeemuseum. Het rode papiertje zit er om, zodat je kunt weten dat het voor inwendig gebruik is. Rood, de kleur van bloed, inwendig dus.
Ik heb een klein flesje gekocht, en ik ga er heel zuinig mee doen. Elke dag een likje (of twee).Want het is natuurlijk funest voor de bloeddruk.
Daar had ik als kind geen problemen mee, sterker nog, ik had nog nooit van bloeddruk gehoord, toen ik van mijn vijf cent zakgeld (waar ik ook nog van moest sparen) zwart op wit kocht. Bij Littig. Een beroemd snoepwinkeltje vlak bij mijn school. Nogablokken hadden ze bij Littig en spekkies en duimdrop en stroopsoldaatjes en nog veel meer. Zo'n winkeltje met alleen maar snoep. Aahhh.
Het lijkt er nu natuurlijk op dat ik een ontzettende snoepkont ben. En dat klopt!!!!

2 opmerkingen:

Marloeskreatief zei

Ha ha ....dat waren nog eens tijden

Juffrouw Waardvleugel zei

Grappige naam eigenlijk 'zwart op wit'. Heerlijk. Lekker zout!