Totaal aantal pageviews

donderdag 15 mei 2014

Rosamunde Lupton: Later

'Zusje' van Rosamunde Lupton, stond al tijden op allerlei bestsellerslijsten. Ik wilde dat boek graag lezen, maar in de bieb was (en is) het voortdurend uitgeleend.
Dít boek 'Later' stond er wel, het tweede boek van deze schrijfster. Dus daar ben ik maar eens mee begonnen.
Een heel bijzonder boek vond ik.

Dit is het verhaal:
Tijdens een sportdag van de lagere school , waar  Adam, de zoon van Grace aan deelneemt en waar haar dochter Jenny die middag schoolverpleegster is, breekt een brand uit. Grace en Jenny raken zwaar gewond en moeten in het ziekenhuis voor hun leven vechten. De brand blijkt te zijn aangestoken.
Het bijzondere is, dat Grace en Jenny allebei uit hun lichaam treden als zijn in coma zijn.
Ze zien en horen wat er gebeurt en ze hebben ook onderling contact.
Ze zien wat Sarah, politievrouw en tante van Jenny en Adam, doet. Hoe ze de zaak onderzoekt.
Ze zien de reacties van Mike, de man van Grace.
Ze zien dat er zelfs een moment is dat Adam veracht wordt van de brandstichting. Ze horen ook wat de artsen zeggen, nl. dat hun kansen om te overleven heel klein zijn. En gaandeweg leer je vooral Grace als moeder en echtgenote heel goed kennen.

Heel bijzonder vond ik, vooral natuurlijk omdat het geschreven is vanuit het perspectief van twee vrouwen in coma.
Het is een dik boek en het heeft me drie weken gekost om het te lezen. Af en toe wilde ik er mee stoppen (niet vanwege de dikte), maar deed dat niet.
Het is een thriller, maar ook een psychologische. roman. Een apart genre eigenlijk.  En ik heb er absoluut geen spijt van dat ik door heb gezet.
Normaal gesproken is dat namelijk niet wat ik wil doen met een boek: doorzetten. Ik lees voor m'n plezier. Maar in dit geval dus wel.
De moeite waard en ik ga nu zeker 'Zusje' lezen.

3 opmerkingen:

Marloeskreatief zei

Lijkt me een goed boek ,maar op dit moment kan ik om een boek te lezen geen rust opbrengen mijn hoofd zit vol met creatieve dingen ,meestal lees ik in de vakanties tegenwooordig,dus eigelijk te weinig

Chantal zei

Ik merk wel dat jij net zo dol bent op lezen als ik

Juffrouw Waardvleugel zei

Op de lijst voor als ik tijd heb....