Totaal aantal pageviews

vrijdag 14 november 2014

Zusje

De  fenomenale international bestseller...
Nou, ik heb het boek dat echt heel lang op de bestsellerslijsten stond (bijna 90 weken in de top-60), gelezen.
Dit is het tweede boek van Lupton dat ik las en het eerste (Later)vond ik erg goed.
Je voelt het al aankomen: van dit boek genoot ik een stuk minder.
Dat kwam bijv. door het onderwerp. Echt naar. Wel iets waar je je van kunt voorstellen dat het zou kunnen gebeuren.
Het kwam vooral ook door de schrijfstijl, of eigenlijk door de manier waarop het verhaal wordt verteld, dat het me niet zo beviel. Die manier zorgde er voor dat het heel lang duurde voor ik er in kwam. Ik had het boek bijna terzijde gelegd, maar ik zette door. Toch is dat eigenlijk raar: doorzetten met een boek. Het moet toch een beetje vanzelf gaan nietwaar?
Maar goed. Het verhaal:

Het zusje van Beatrice Hemming, Tess, wordt vermist. Beatrice vertrekt zodra ze dat hoort,vanuit Amerika naar haar geboortestad Londen om haar zusje te zoeken. Maar na een paar dagen wordt Tess dood gevonden in het park. De politie en de patholoog zijn overtuigd van zelfmoord. Tess was zwanger en net bevallen van een jongetje dat meteen na de geboorte is gestorven. Beatrice denkt Tess heel goed te kennen en gelooft absoluut niet in een wanhoopsdaad. Ook omdat Tess en zij een broertje hadden dat gestorven is aan taaislijmziekte. Tess zou  na al die ellende zeker nooit zelfmoord plegen.
Beatrice is er dan ook van overtuigd dat haar zusje is vermoord en gaat op jacht naar de moordenaar. Dat verloopt zeer moeizaam en ze heeft niemand aan haar kant. Integendeel, zelfs haar vriend en haar moeder willen haar  niet geloven. Ze ztaat er alleen voor.

Een aanrader vind ik het boek niet. Maar als je het nou toevallig hebt liggen en je hebt niks beters te doen,  nou vooruit, dan kan het.

4 opmerkingen:

Chantal zei

Ik zet m op de lijst

Unknown zei

Ik heb 'm ook gelezen en deel je mening, Bettie.

Bertiebo zei

Dat verbaast me niet, Lidwien. Maar ik vind het wel leuk want als iedereen een boek erg waardeert en ik niet voel ik me altijd een beetje stom

Hanneke zei

Dit heb ik natuurlijk niet toevallig liggen