Niet doen. Laat weten wat je niet bevalt en waarom. En laat ook weten als je iets heel goed vindt.
Laatst had ik een stukje geschreven hier over een beetje een mislukt bezoek aan het Concertgebouw en het Nederlands Philharmonisch Orkest .
Mijn man mailde er een berichtje over, heel vriendelijk overigens, waarin hij zijn teleurstelling uitte.
Gisteren kwam er een mailtje terug. Er werd excuus aangeboden: door omstandigheden was er een andere richting gekozen en dat had aangepast moeten worden vóór de Uitmarkt en de bezoekers die al in zo'n vreg stadium kaartjes hadden gekocht, hadden daarover geïnformeerd moeten worden.
En dan:
Als pleister op de wonde, willen we u 2 vrijkaarten aanbieden voor een van onze andere concerten dit seizoen, in het Concertgebouw in Amsterdam. Hieronder kunt u zien uit welke concerten u kunt kiezen.
En dan volgen er 15 data, tot in april en dus vijftien verschillende concerten om uit te kiezen. Daar zit dus zeker een mogelijkheid tussen voor ons.
Kijk dat is ruimhartig en heel erg netjes!
Fouten worden gemaakt, maar om dat dan op deze manier te herstellen vind ik echt grote klasse. Leve het Nederlands Philharmonisch Orkest.
11 opmerkingen:
Dat is zeker netjes. Ik hoop dat jullie genieten van het nieuwe concert. XX ESther
lief!
Heel goed, maar zo hoort het ook.
Ik wou dat ondernemers/organisaties eens beseften wat een dergelijke reactie op een fout doet. Als men slecht of onverschillig behandeld wordt dan ventileert men dat aan iedereen die het maar wil horen/lezen. En dat 'ding' blijft hangen bij de mensen, ook al weten ze niet meer precies hoe en wat. 'Ja, daar was toch iets raars mee?' Al die reclame op tv en zo zou veel minder kunnen (dus ook de producten/diensten minder duur maken) als iedereen het fenomeen 'mond tot mond' eens goed snapte.
Dit is een stokpaardje van mij, hoor. :-)
Wat fijn! Nu kan je nog eens genieten van een klassiek concert.
Goed gedaan! Zowel van jullie als van de organisatie! Dat wordt dan echt genieten binnenkort!
Dat is inderdaad heel netjes en erg fijn voor jullie. Hopelijk wordt het nu wel een avond om van te genieten.
Goeie actie van je man en daarna van het NPO. Ben benieuwd naar jullie keuze.
Heel netjes!
Zeker grote klasse.
Kijk, dat is nu eens service, daar hou ik van.
Zo kreeg mijn zoon een bloemenbon van post.nl omdat hij had geklaagd over gevaarlijk en hufterig rijgedrag van een van hun chauffeurs.
Een reactie posten