Totaal aantal pageviews

dinsdag 10 juni 2014

Verder onderweg

Na klar, zo zijn we aangekomen in Beieren, Bayern. We zitten in een prachtig plaatsje op een fijne camping. We waren dus eigenlijk op doorreis en wilden hier alleen maar overnachten, maar het is zulk heerlijk weer en het oude stadje Rothenburg trok ons en dus verkennen we hier de boel eerst maar eens een beetje. Italië wacht wel hoor.
Dat we in Beieren zitten is duidelijk. Ik zal een paar foto's plaatsen. Kijk:

Misschien dat deze dame gewoon in een resaurant werkt, dat zou heel goed kunnen. Maar ik heb er toch wel een heleboel zien lopen op deze manier. Leuk om te zien.
Rothenburg staat ook bekend om haar kerstmuseum. Van Käthe Wohlfahrt. Het schijnt nog al beroemd te zijn. Het museum hebben we niet bezocht, maar wel de bijbehorende winkels. Zoveel kersttroep heb ik van mijn leven niet gezien.
Zoveel koekoeksklokken ook niet trouwens. En dan die worsten. Tsss....



Wat ik echt leuk vind zijn de poppen. Van die ouderwetse poppen. Ik had er zelf vroeger ook zo een. Nog steeds trouwens, zij het beschadigd. En duur, zo'n pop kost tussen de 150 en 200 euro.

Nog een plaatje. En dat is de laatste. Misschien wel voor lange tijd. Een echt Duits plaatje vind ik:


Wordt vervolgd!

3 opmerkingen:

Katrien zei

Sauerkraut- blikken van dat formaat? Yep dan ben je echt de grens over....
Gave manier van vakantie vieren, blijven hangen waar het leuk is.
Fijn dat we doormiddel van je blog mee reizen.
Ich mag das sehr...

Chantal zei

Beieren is altijd heel gemoedelijk

KnutzEls zei

Geen probleem over de souvenirs. Dat wordt een Dirndl voor jou en Lederhosen voor Frits. En drie blikken Sauerkraut voor de kinderen thuis ;-)
En Rothenburg, dat is toch aan de romantische Strasse? Echt mooi daar, geniet er van!!