Totaal aantal pageviews

dinsdag 29 juli 2014

Het tere kind

Een dikke pil, meer dan 500 bladzijden. Achter elkaar uitgelezen! Lidwien maakte de lezers van haar blog attent op een ander boek van deze schrijfster: Klik 
Een schrijfster die ik nog niet ontdekt had. En ze had gelijk hoor, Lidwien. Jodi Picoult kán schrijven.
Het boek waar Lidwien het over had, was niet beschikbaar, dus het werd een andere titel: Het tere kind.
Vrolijk kun je van dit boek beslist niet worden. Integendeel, het is een afschuwelijk verhaal. Maar wel heel reëel, het zou zo maar gebeurd kunnen zijn.
Het verhaal:

'Osteogenesis Imperfecta' dat is de ziekte waar Willow O'Keefe mee geboren is. Een hele ernstige ziekte: Willow kan op ieder moment, door een kleine verkeerde beweging of een kuchje iets breken, zo broos zijn haar botten.
Na zes jaar voor Willow te hebben gezorgd, komen haar ouders in geldnood. Dan krijgt moeder Charlotte een reddingslijn toegeworpen. Ze kan haar arts verloskundige een proces aandoen omdat deze haar niet van tevoren heeft verteld dat haar baby zwaar gehandicapt zou zijn. Met een schadevergoeding zal Willow levenslang verzekerd zijn van de zorg die ze nodig heeft. Maar de arts-verloskundige die Charlotte voor de rechter daagt, is niet alleen Charlottes arts, maar ook haar beste vriendin.
 
Het verhaal wordt verteld door de verschillende hoofdpersonen. Amelia, Willows oudere zusje, Piper, de arts en exvriendin van Charlotte, Willow's vader die het met zijn vrouw niet eens is, de advocaat...
Het is echt een heel naar verhaal, maar zoals ik al zei: je moet door!

Ik begon meteen aan het volgende Jodi Picoult-boek, maar dat werkte niet. Eerst dit maar eens even laten zakken.

4 opmerkingen:

Wieneke zei

Ik heb dit boek gelezen en ben het helemaal met je eens. Nu lopen onze smaken wel meer parallel, he? Jodi Picoult kan goed en vlot schrijven. Onlangs heb ik 'De verhalenvertelster' en 'Een goede moeder' van haar hand gelezen. Ook niets mis mee!

Bertiebo zei

Haha ja, we houden vaak van dezelfde boeken. Ik ben net begonnen aan majoor Pettigrew. Smullen!

Stins zei

Ooh, de verhalenvertelster vond ik ook al zo mooi en afschuwelijk... In één ruk uitgelezen.
Dan deze ook maar eens bij de bieb reserveren!
Dank voor de tip :-), groetjes van Mirjam.

Unknown zei

Ik lees nu De Verhalenvertelster, heel indrukwekkend. Als het uit is, ga ik je tips opvolgen: eerst laten zakken en dan Het tere kind lezen. Bijzonder hè, dat vreselijk zo fijn kan zijn.