Totaal aantal pageviews

dinsdag 22 mei 2012

Oude kinderboeken

In Zutphen, bevindt zich Stichting 'Het oude Kinderboek'. http://www.stichtingtoudekinderboek.nl/
Dat is een bibliotheek waar je kinderboeken kunt lenen en bekijken. Ze hebben er meer dan 20.000, dus de kans dat je het boek vindt waar je al lang naar zocht is ruim aanwezig. De boeken komen vaak uit particulier bezit en als ze een boek dubbel krijgen, houden ze het beste exemplaar en het andere boek gaat in de verkoop. En zo kwam het dat ik mijn slag sloeg. Ik kocht voor mijn dochter het mooiste kinderboek ooit, nl. ´David ontdekt de wereld´  van Anne Holm. Zelf had ik het al, maar het boek is niet vaak ergens te krijgen. Later meer over dat boek. Wat was het leuk om in deze bibliotheek te snuffelen. Ik had er met plezier een hele middag doorgebracht. Ach, ik zou wel in Zutphen willen wonen. Want ook verder vind ik het een superleuke stad. Jammer dat het zo ver weg ligt!

Geen opmerkingen: