Toen we ons huis kochten, zat er al een badkamer in. Groen met wit en een bad. Geen aparte douche. We hebben het daar achttien jaar mee gedaan en hadden met de kinderen veel plezier van het bad. Maar toen de kinderen niet meer bij ons woonden, waren we de donkergroene kleur zat en het douchen in het bad ook. Tijd voor een andere badkamer. Tegels uitzoeken, besluiten dat het bad weg moest. Kiezen voor een stoomdouche.
Bij die badkamer zijn er nogal wat fouten gemaakt. Er werd ook niet goed gewerkt. En een grote fout van mezelf, namelijk dat ik de tegels koos en ze vanaf dag een niet meer mooi vond. Een bidet dat eigenlijk bijna niet werd gebruikt. Nou ja ik ben er nooit blij mee geweest. Ondankbaar mormel dat ik ben.
Maar nu na bijna twintig jaar mochten we van onszelf een nieuwe badkamer. Hoera!
Gezien onze vorige ervaring verheugde ik me niet echt op het uitkiezen en het plaatsen.
We gingen eerst wat rondkijken. Waarna we uiteindelijk uitkwamen in een grote, ook landelijk bekende, keuken-badkamerzaak.
En daar werden we meer dan voortreffelijk geholpen. Urenlange sessies echt, er is veel tijd geïnvesteerd in ons.
Alles werd getekend op de computer, zodat we ook zo'n fijn, duidelijk beeld kregen.
'Hebt u hier aan gedacht, mevrouw, meneer? Kopje koffie/thee erbij? '
We bereidden ons ook voor op de toekomst door alles zo makkelijk mogelijk te maken qua instap en hoogte en een zitje en zo.
Kortom het ging allemaal heel goed en een paar maanden geleden waren we zover dat het koopcontact kon worden getekend. Een flink bedrag, maar ja, dan waren we de rest van ons leven ook klaar.
'Wie gaat er tekenen?', vroeg de man die ons al die tijd zo goed had geholpen.
Ik had de pen al in mijn hand, maar op het laatste moment zei ik tegen mijn man dat hij het maar moest doen.
Die keek nog eens goed en zag dat het hele bedrag, alles dus, van tevoren betaald moest zijn. Eerst 10% en dan de rest bij oplevering van het materiaal. Dus nog voor er ook maar iets gedaan zou zijn. Zodat je eigenlijk geen poot meer hebt om op te staan als er iets niet goed zou zijn.
Dat ging Frits te ver, veel te ver.
'Oh' zei de verkoper, 'dat moet ik dan even met mijn baas bespreken' en hij verdween een half uur.
Toen hij terug kwam en meldde dat zijn baas onbereikbaar was spraken we af dat hij er na het weekend bij ons op terug zou komen.
En sindsdien hebben we nooit meer iets gehoord. Gewoon helemaal niets!!!!
Dat is toch wel heel bijzonder, vind je niet?
Het is nu een maand of twee geleden. Na twee weken hadden we al besloten dat we niet zelf gingen reageren en dat als we nu nog wat zouden horen, we beleefd zouden bedanken.
Maar niets gehoord dus. Een bizarre koude douche!
18 opmerkingen:
Wij betalen uit principe nooit geld vooraf, maar voldoen wel altijd meteen de nota als alles naar tevredenheid is gedaan. Volgende week krijgen we nieuwe keukenapparatuur en ik verwachtte eigenlijk wel tijdens het gesprek bij ons thuis, dat we vooruit iets zouden moeten voldoen, maar daar was helemaal geen sprake van. Ik ben wel altijd bereid om te pinnen na levering van bijv. meubilair.
Vreemd dat die keukenzaak er helemaal niet meer op is teruggekomen. Nou, dan zullen ze wel veel omzet hebben en is de crisis kennelijk voorbij. Het is toch niet Molenaar, he? Daar hoor ik prima berichten over.
Keukenzaak? Badkamerzaak moet het zijn natuurlijk :-)
Schiet lekker op....Ach ja, nog wat langer genieten van je schuine
vloertegels. Verwacht nog wel foto's van je huidige badkamer, nu kan het nog..en nog...en nog....langer...
Wij hebben voor keuken en badkamer 1 bedrijf gehad. Vele lange en intensieve besprekingen, tekeningen prijsonderhandelingen. Geheel tot tevtedenheid.
Wat een bizar verhaal. Goed van Frits, het heeft jullie behoed voor een hoop gedonder. Voor jouw badkamertrauma is het niet zo goed :)
Dat is inderdaad wel even een koude douche. Ongelooflijk dat ze niet eens reageren.......
Ah bah, da's klantonvriendelijkheid! Na een bijna-slechte ervaring waarbij we bijna voor veel geld de boot in gingen betalen we 0 € aan, en dat wordt altijd geaccepteerd.
Wat een raar verhaal : dat mensen zo slecht met klanten omgaan. En dat in deze tijd.
Gelukkig weten jullie wel wat je wilt, maar zie dat maar ergens anders te krijgen.
Misschien heel goed,dat je door hun reactie geen zaken meer met hen doet.
Schandalig van het bedrijf, maar wel zonde van alle tijd en energie die er al ingestoken is.
Oei wat een geluk dat je op het laatst de pen door gaf...al heel erg raar dat die verkoper een half uur weg was om de baas te zoeken en hem niet vond?...lang toch wel?...louche zaak...jammer...nu moeten jullie weer helemaal opnieuw beginnen.Maar het had erger gekund.
Nou die hebben jou dus blijkbaar niet nodig... En andersom ook niet meer denk ik... Wel vervelend dat je nu van bevoeren af aan moet beginnen. Wij waren zeer tevreden over onze badboer maar die heeft de crisis helaas niet overleefd.
Ongelooflijk dat dit nog steeds gebeurd. Er zijn natuurlijk nog steeds (te) veel mensen die klakkeloos tekenen maar jouw Frits gelukkig niet. Wees daar maar blij om en ga lekker op zoek naar een niet al te groot bedrijf met een goede service.
Ik vind het vooral erg vreemd. Je wil als bedrijf toch tevreden klanten? Zeker nadat je er al zoveel uren aan besteed hebt.. ik kan dat niet plaatsen. Voor jullie erg jammer want nu moeten jullie weer van voren af aan beginnen :(
Bizar zeg. Kan me voorstellen dat je een percentage aanbetaalt, maar de rest pas na levering |(en als je tevreden bent!).
Dag Bertie
ik had dezelfde slechte ervaring met de aankoop van een nieuwe keuken. Stom, maar helemaal betaald voordat hij geplaatst was... en daarna kwam het gedonder. De plaatsing liet weken op zich wachten. Na de plaatsing zat de keuken vol gebreken. Het duurde maanden eer alles was gefatsoeneerd.
Vanaf nu: enkel betalen na plaatsing! Het zal me nooit meer overkomen.
Hartelijke groet!
Zeg dan maar welke tent dat was. Heel slechte reclame.
Jeetje wat gek zeg! En het ergste van alles dat je eindelijk iets naar je zin had en nu gaat het niet door! Moet je weer helemaal opnieuw beginnen. :-( Xx Esther
Een reactie posten