Totaal aantal pageviews

dinsdag 23 juni 2026

Een nieuw Roodkapje en nog meer bijzonder mooie kaarten

Tsjonge, dat was lang geleden zeg. Maar zomaaar ineens een geheel nieuw Roodkapje. Een grappige kaart uit Den Haag:


Roodkapje laat zich niet meer pakken vandaag de dag en gaat tekeer tegen de wolf. 
Heel goed, Roodkapje! 

En ook de tekst op de achterkant liegt er niet om. Roodkappennou! Roodkapnâh!
Kijk d'r nou stoer staan daar! En die wolf, je zou bijna medelijden met hem krijgen. Bijna hè. 
Er stond niet echt een afzender op de kaart. Maar ik weet het toch wel. Superlief, dank! 
(En dit was als ik het goed heb, nr 343. Ja echt, 343!)



Toen kwam deze kaart en ik vind hem zo mooi! Het is alleen al zo leuk om een brief te krijgen en dat was het hoor,  een echte, best lange brief. Wanneer gebeurt dat nou nog? De afzendster was Ferrara en de kaart was gemaakt door Janny.  De kaart is er een om in te lijsten en dat ga ik ook echt doen.


En toen kreeg ik nog zo'n mooie kaart. Een echte Janny en deze keer nota bene van Janny zelf. 
'Zomaar een gevlochten kaartje', schreef ze er op, 'geen kunst hoor'.
Nou, daar denk ik toch echt heel anders over!!!!!




De laatste twee kaarten kwamen niet per post, maar wel in de brievenbus. Ze komen van Marion
Dat zit zo. Wij doen af en toe met B&M een uitstapje. En daartoe sparen wij. Iedere maand stipt komt er een leuke kaart in de bus met in de envelop het afgesproken bedrag. Ik stort het geld op een gezamenlijke rekening, aangevuld met ons bedrag natuurlijk en tijdens de uitstap betalen we er alles van. 
Dit waren de laatste twee kaarten. Ik vond ze hartstikke grappig, allebei. Marion kocht ze op een kunstmarkt. 
Ze gaan niet in een lijstje, maar ze staan wel goed in het zicht en iedere keer moet ik er weer even om lachen. Ze komen van It's a Yolt

12 opmerkingen:

Kitty zei

Niet te geloven gewoon dat er nog steeds nieuwe Roodkapjekaarten bij komen, en wat zijn het er al veel! Deze is ook weer erg grappig. De kaarten van Janny zijn geweldig, en die van Marion ook erg grappig..

izerina zei

Dat er nog nieuwe kaarten voor jou bestaan. Leuk!

Haba zei

Leuke kaarten , heerlijk dat roodkapje nu een goed tekeer gaat ;) Ik wens je een fijne dinsdag toe.

Judy zei

Geweldige roodkapje! Leuk hoor, al die kaarten!

Marlou zei

Geweldig... zoveel Roodkapje kaarten!
En al die kunstuitingen in de bus.
Mooi!!

In de weer zei

Wat leuk dit bijdetijdse Roodkapje en de andere zijn werkelijk prachtig !

Emie zei

Het kunstwerkje met de zeilboot springt er voor mij echt uit!

Jeanne zei

Wat een leuke kaarten allemaal!

Karel zei

mogge Bertiebo
dat zijn leuke mooie kaarten om in de bus te krijgen

geniet de dag

Jolande zei

Wat een ontzettend leuke Roodkapje kaart en die kaart met het bootje vind heel erg mooi.

Tom zei

...Awooh!
Who's that I see walkin' in these woods?
Why, it's Little Red Riding Hood
Hey there, Little Red Riding Hood
You sure are lookin' good
You're everything a big, bad wolf could want
Listen to me~
Sam The Sham & The Pharaohs 1966

KnutzEls zei

Je bent al aardig op weg naar de 350 stuks. Geweldig!