Totaal aantal pageviews

woensdag 28 maart 2012

Postcrossing

Voor Postcrossing ben ik altijd op zoek naar mooie kaarten. En dan ook nog kaarten die niet zo duur zijn. Want ik verstuur iedere dag een kaart (jaja ik heb me al beperkt tot 1 per dag) en dat loopt lekker op.

Mensen geven vaak een voorkeur aan. Leuke dingen vragen ze soms. Kleurrijk wordt vaak gevraagd. Of royals, Dick Bruna , Fiep Westendorp of een bepaald dier. Maar meestal vraagt men toch om iets 'special from your country'.


Gisteren vond ik op de Noordermarkt deze kaarten. Prijs 50 cent. De koopman vertelde me dat de foto's gemaakt zijn door een beroemde fotograaf, Paul C. Pet. Een Amerikaan die veel reisde en foto's maakte. Deze maakte hij ook. Klederdracht van Marken, lang geleden. Wat zijn die mutsjes mooi hè? En wat is het jammer dat die klederdracht is verdwenen.


Deze kaarten passen dus in vier categorieën: kleurrijk, flag, special en klederdracht.

1 opmerking:

KnutzEls zei

En wat leuk om ergens in Verwegistan zo'n kaart te krijgen!