Totaal aantal pageviews

maandag 11 juni 2012

Brittania Road - Amanda Hodgkinson.

Soms lees je een boek waarvan je denkt dat het zo verfilmd zou kunnen worden. Dit is er zo een. Terwijl ik het las zag ik gewoon filmbeelden. Misschien door de foto op de voorkant, ik weet het niet. Ik zou de film bijna kunnen maken.
Maar het boek is ook wel de moeite waard. Het gaat over drie Poolse mensen Sylvana, Janusz en hun zoontje Aurek. Door de oorlog raken ze van elkaar gescheiden en moeten apart van elkaar zien te overleven.  Na de oorlog komen ze weer bij elkaar in Engeland. Op Brittania Road 22. Terug naar Polen kunnen ze niet, ze moeten een nieuwe toekomst opbouwen.  En ze moeten hun verleden met alle geheimen die ze na die zes jaar ook voor elkaar hebben, verwerken.
Alweer een oorlogsroman, maar het interessante is dat het nu over de verwerking na de oorlog gaat. Ook over de liefde van moeder en kind.

2 opmerkingen:

Nanos zei

Eens kijken of de bieb dit kan leveren. :-)

Diana zei

Wat fijn zo'n leesgrage buurvrouw.
Je hebt me al heel wat leestips gegeven. Ben meteen gaan zoeken en heb hem al op de E-reader gezet voor de vakantie.