Totaal aantal pageviews

zondag 24 juni 2012

Koosje

Beetje luguber misschien? Nee hoor, voor mij niet. Dit is Koosje en ik denk dat ze tegen de zestig is, al weet ik niet meer precies wanneer ik haar kreeg. Koosje is heel vaak zo uit elkaar getrokken geweest en ik heb daar geen trauma aan over gehouden. Ze kon in bad, maar dan bleef er water in haar beentjes en armen zitten, dus dat moest er dan even van af hè. Koosje is een plaspop. Als je er met een flesje wat water ingoot, 'plaste' ze het aan de onderkant er uit. Reden voor een schone luier, die uiteraard door mijn moeder gemaakt was van een echte luier. Nou en Koosje gaat dus al zowat mijn hele leven met me mee. De laatste twintig jaar op zolder. Ze was  net als de poppenkleertjes wat stoffig en plakkerig geworden en kreeg een sopje. Vandaar!
(Wordt vervolgd)
Nb. : Ik schreef nu zomaar vanzelf poppenkleertjes. Eerder deze week had ik het nog over poppekleertjes. Alles went.

Geen opmerkingen: