Totaal aantal pageviews

woensdag 20 november 2013

Kinderdag

Vandaag was het Children's Day en daar werd ik door Google op gewezen. Google had vandaag namelijk een aangepast logo. Dat schijnen ze vaker te hebben, maar meestal valt het me niet op.
 Deze keer zag ik het wel:  

Zo'n schattig plaatje. 

Enfin, ik googelde eventjes en ja hoor, Children's day bestaat in een groot deel van de wereld, maar niet in Nederland.
Ik wist het niet. Er is me heel vaak gevraagd waarom er geen kinderdag bestaat.
Mijn eigen kinderen vroegen het, maar ook met enige regelmaat kinderen in de klas. Meestal natuurlijk als er iets voor moederdag of vaderdag werd geknutseld.
Omdat ik van het bestaan niet afwist zei ik altijd maar dat elke dag eigenlijk kinderdag is. En dan gingen we even nadenken met z'n allen over hoe goed kinderen in Nederland het hebben en dan ook nog Sinterklaas of Kerst en verjaardagen.
Vandaag denk ik nog maar eens extra aan de kinderen die het niet goed hebben. Natuurlijk hebben we gestort op giro 555. Ik denk dat ik het nog maar een keer doe. Op Children's Day.

3 opmerkingen:

Nanos zei

Dat zei ik ook altijd als me de vraag gesteld werd, het is elke dag kinderdag. :-)

Nanos zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Zaanse Zolder zei

Moederdag, Vaderdag, onzindagen (mijn ouders wilden er vroeger ook niets van weten). En nu Kinderdag... het is hier iedere dag kinderdag.