Totaal aantal pageviews

woensdag 6 november 2013

Wat ik ook nog even wil zeggen...

... is dit: op dit moment staat Facebook vol met enthousiaste reacties op een nieuw initiatief. Het heet treinkaartje delen. Dat gaat zo: je reist met de trein, je koopt dus een kaartje. Als je kaartje niet gecontroleerd wordt, meld je dat op een bepaalde Facebookpagina en je vermeldt ook waar op het station jouw ongebruikte kaartje te vinden is. Zo kan het opnieuw worden gebruikt.
De NS heeft met sympathie gereageerd, maar meldt wel dat er dan minder verdiend wordt en dat de salarissen van het personeel wel moeten worden betaald.
Maar mensen, dat is toch gewoon diefstal? Of niet dan? Ik wil niet heiliger zijn dan de paus, maar ik vind het echt niet kunnen. Of ben ik nou gek?

9 opmerkingen:

Marga zei

nee, je bent niet gek, het is fraude!

Marga zei

trouwens: je koopt een kaartje om te reizen, niet omdat je gecontroleerd zou kunnen worden!

Zaanse Zolder zei

echt belachelijk ja ! Gewoon fraude !

Jacqueline zei

Ik zou het niet doen. Je koopt een kaartje omdat het zo hoort.

Juffrouw Waardvleugel zei

We zijn met elkaar niet goed bezig!...;(

KnutzEls zei

Belachelijk, inderdaad zwendel en bedrog!

Anne zei

Je hebt gelijk! Precies wat ik dacht toen ik het voorbij zag komen!

Nanos zei

Precies, het is diefstal. Je betaalt om vervoerd te worden, niet om te worden gecontroleerd. Dus na je vervoer is je aankoop geconsumeerd en kan je kaartje de vuilnisbak in. Het is niet de bedoeling dat je er diefstal mee faciliteert.

Kitty zei

Je hebt natuurlijk gelijk maar ehm... nog nooit een parkeerkaartje aan iemand 'doorgegeven'?