Totaal aantal pageviews

dinsdag 19 november 2013

Plannen voor Kerstmis

Mij lijfblad, ja ik zeg het maar gewoon, is de Libelle. Al vanaf het moment dat ik kon lezen. Ik vind lang niet altijd alles even leuk, maar ik lees het blad meestal wel helemaal.

Deze week zat er bij het gewone blad een extra blad met '100 pagina's december inspiratie'. Ik weet dat ik het niet hoef te lezen, maar ik deed het wel. Grrrrrrr.

Er staat een plan in met wat je allemaal zou moeten doen. En wanneer. Deze week moet ik bijvoorbeeld de Sintsurprises en gedichten afronden.
Tsss, iedereen weet dat je dat pas op het allerlaatste moment moet doen, het best op de dag zelf.
En ik had cadeaupapier, lint en plakband moeten inslaan en het budget voor de feestdagen moeten bepalen.
Dan krijg ik even rust, maar in de week van 6 tot 9 december moet ik kerstkaarten uitzoeken en kerstzegels kopen en adreslabels printen. Ik moet entreebewijzen regelen voor de kerstnachtmis en onlinecadeaus bestellen in het buitenland. Ook moeten de menu's en de boodschappenlijsten in deze week wel klaar zijn.
In de week van 16 tot 21 december kan ik nog prima naar de kapper lees ik en moeten de bestellingen bij de slager/poelier/bakker.visboer worden geplaatst. En online kan ik al vast voor vuurwerk zorgen. En natuurlijk een uurtje ontharen, nagels vijlen en peelen.
Ik was nog een week vergeten, nl. de week waarin een cadeautje voor de werkster dan wel de buurman die altijd pakjes aanneemt als je niet thuis bent, gekocht moet worden.
Dit was ook de week waarin ik een mani/pedi (daar moest ik nog even over nadenken) zou moeten regelen.
Ja en dan één  dag voor kerst. Dan moet je vroeg opstaan en de laatste verse boodschappen halen,  zodra de winkels open zijn. 'Ga lekker alleen' staat er. 'Niets verlaagt de feestvreugde zo dan in gezinsverband in een overvolle supermarkt lopen'.
En vraag het thuisfront intussen het huis op te ruimen, te stofzuigen en/of te dweilen. Echtgenoten knappen enorm op van taken als zorgen voor voldoende haardhout en het oppompen van luchtbedden.

Nou ja en als dat allemaal achter de rug is volgt het stappenplan voor oudjaar. Gelukkig had je dan al wat vuurwerk in huis.

Ik ben zelf voor een gezellig Sinterklaasfeest met de bijpassende stress van het laatste moment. En vooral ben ik voor een heel eenvoudig kerstfeest. Waarbij het niet erg is als je niet naar de mani/pedi was. Waarbij je lekker eet en niemand zich opwindt als er toch iets mislukt is. En dan misschien nog even terug naar de oorspronkelijke KERSTgedachte?

6 opmerkingen:

Marloeskreatief zei

Ja gewoon op je eigen bootje laverend door de feestdagen heen ,moet toch gewoon altijd gezellig zijn ,
Ik laat het gewoon maar weer op me af komen ,en er is hier altijd lekker te eten en de kapper en pedicure gebeurt ook op zijn tijd ....dus niks planschema .......eigen schema ha ha

Wieneke zei

Grote goden! Ben ik even blij dat ik verschoond mag blijven van damesbladen. Een mens zou er stress van krijgen :-)

Zaanse Zolder zei

Hahahahahahaha ow dit is écht hilarisch ! Het valt mij altijd op dat mensen voor kerst boodschappen gaan doen alsof er geen morgen komt. Ik doe daar niet aan mee hoor, ik hou wel van lekker eten maar ook ik houd het eenvoudig. Het gaat om de gezelligheid en inderdaad vergetende mensen waar kerst voor staat. Doe maar gewoon lekker je ding hoor, zónder schema!

Marga zei

volledig mee eens!!

Wieneke zei

Grote goden! Ben ik even blij dat ik niet de Libelle lees. Pfffttt *veegt voorhoofd af*

KnutzEls zei

Je moet alles wel tot het eind lezen, Bettie ;-) want op 23 december staat: laat het allemaal maar los, dan is het niet zo perfect, als je maar plezier hebt. En kijk, dát stukje heb ik dan natuurlijk alleen weer gelezen ;-)
Wij doen het gewoon op onze eigen gevoel en het wordt vast heel gezellig, net als alle vorige jaren!!
Dat schema bewaar ik voor 2e kerstdag, heb ik nog lekker wat te lezen en te lachen.