Totaal aantal pageviews

zondag 9 februari 2014

Cirkels

Een tijd geleden heb ik al mijn foto's geordend en in veel gevallen voorzien van een titel.
Deze bijv. heet: Waarvoor zijn deze cirkels?
Het blijkt te werken, mijn hoogstpersoonlijke systeem,  want de foto uit 2009 vond ik makkelijk terug. Ik wilde dit plaatje terug vinden omdat het thema bij Stuur een Foto   deze week  'Cirkels' is.
De foto maakte ik in Groede (voor alle duidelijkheid zeg ik het nog maar een keer:  in Groede, Zeeuws Vlaanderen) en we hadden geen enkel idee waar deze cirkels voor dienden.
Toen we er een half jaar later weer waren, waren ze er nog steeds. Er was helemaal niets veranderd en we hadden nog steeds geen idee.
Weer later waren we er toen er zoveel sneeuw lag dat we niets konden zien. Misschien waren ze toen wel weg hoor, dat zou kunnen.
In ieder geval gingen we een beetje fantaseren. De leukste gedachte was natuurlijk dat het iets met ruimtewezens of zo te maken zou kunnen hebben. Iets van darten vanuit de ruimte, haha.
Ik las lang geleden ademloos het boek 'Waren de Goden Kosmonauten', vandaar. Maar ja erg reëel was dat idee natuurlijk niet.
Het leek mij eigenlijk nog het meest op een aanduiding van een plek waar een rotonde zou moeten komen. Nou is heel Nederland  volgeplempt met rotondes, maar dit zou een wel zeer onlogische plek zijn.  Het is gewoon een simpele en niet drukke driesprong daar.
Enfin, tot op de dag van vandaag weten we het niet. Het wordt hoog tijd om weer eens naar Groede te gaan, die conclusie kan ik in ieder geval trekken. We willen er dit voorjaar een paar dagen gaan kamperen en dan zal ik verslag doen.



5 opmerkingen:

Juffrouw Waardvleugel zei

Het eerste waar ik aan denk is een landingsplaats voor een heli, maar wel gek zo midden in het niets.....

Jolande zei

Intrigerend zoiets.

Marga zei

Waren de goden..... las ik wel 3 x! En ik ben dol op Star Trek! Dus: darten vanuit de ruimte: goed idee! (in de Hroe, of all places!)

Ambela zei

Parachute landplaats ?

Bernardine zei

Voor zover ik de foto kan bekijken is dit een t-splitsing?
Dan denk ik dat het een soort waarschuwing is. Een soort alternatieve (en goedkopere!) rotonde. Opdat de weggebruikers in ieder geval denken, he wat is dat? Ik zal wat langzamer rijden.... :-)