Totaal aantal pageviews

zaterdag 1 maart 2014

Twee dagen plezier

Vorige week belde onze schoonzus. We kletsten even en constateerden dat we elkaar al enige tijd niet hadden gezien en dat daar verandering in moest komen.
Ze nodigde ons uit te komen eten.
'Leuk' zei ik,  'dan gaan we overdag Den Haag in en dan eten we 's avonds bij jullie'. (In de buurt van Den Haag)
Dat etentje is doorgegaan; mijn schoonzus is een uitstekende kok dus dat was gezellig en superlekker.  Wel eens bloemkoolsoep gegeten? Met garnalen? Wij nu wel. Mmmm.

Maar Den Haag zagen we niet, omdat Anna ons die dag met een bezoek wilde vereren. Ja, dan is de keus niet moeilijk, nietwaar?
Onze schoonzus had ook een mailtje gestuurd met dingen die wij in Den Haag zouden kunnen doen.  Zo attent vond ik dat.
En ja, wij zijn nogal volgzame types, dus haar programma hebben we op een andere dag uitgevoerd. Den Haag is echt leuk.
Dit had E. voor ons bedacht:

Nu te zien in Den Haag (Panorama Mesdag, Zeestraat), een tentoonstelling van Suze Robertson.

  
En Panorama Mesdag zelf natuurlijk, al had ik dat al vaker gezien.
Er stond nu een grote groep middelbare scholieren enigszins verveeld rond te kijken; ze moesten een schets maken van het Panorama. 
Oh wat hadden ze daar zin in!!! 'Ik ga hier nooit meer naar toe' zei er eentje, 'maar ja het is wel beter dan school' 
We zijn er gauw weggegaan en keken verder naar ander werk van Mesdag en ook naar het werk van Suze Robertson.



Uiteraard Marks & Spencer


Dat was de tweede tip en wel eentje die ik heel erg leuk vond. Marks & Spencer, terug in Nederland. In Den Haag dus en ook een in Amsterdam. 
Ik was een beetje bang dat er alleen kleding zou zijn. Maar nee hoor, er is ook een Food Hall met de heerlijkste Engelse zaken en tot overmaat van geluk: ginger cookies!!  
Had ik al eens gezegd dat ik in mijn vorige leven waarschijnlijk Engels ben geweest? Nee? Nou maar dan weet je het nu in ieder geval en ook dat ik daardoor in dit leven  zo van Engeland houd. 

Lopend van Mesdag naar Marks, doorkruisten we een stuk Den Haag en daar is in heel veel galerieën kunst te bewonderen. Echt prachtige dingen gezien. Het was heel ongezellig weer, dus het was fijn om af en toe naar binnen te kunnen en ons te vergapen aan zaken die ons budget ver te boven gaan. 
Een lunchadres kregen we nog door en dat was ook een succes, Klik. 
 
Twee dagen plezier, door één telefoontje. 



Geen opmerkingen: