Totaal aantal pageviews

donderdag 6 maart 2014

De man van je leven

Dat is natuurlijk Frits hè, dat is de man van mijn leven.

Maar nu wil ik het even over dit boek hebben. Van Arthur Japin: De man van je leven.
Ben ik fan van hoor, van Arthur Japin.  Door zijn boeken, maar ook doordat ik hem een paar keer hoorde vertellen in de bieb.
De bibliotheekmensen organiseren  dat soort avonden en ik mag wel zeggen dat ik twee keer aan de lippen van Japin hing. Een geboren verteller/speler die man.
Het boek: Tilly is terminaal ziek en zoekt een vrouw voor haar man Markus. Voor als zij er niet meer is. De vrouw die zij vindt, past inderdaad heel goed bij haar man, zo goed zelfs dat zij al eerder een verhouding met hem had zonder dat Tilly dat ooit heeft geweten. 
Ik heb  het boek uitgelezen, zoals ik zei Arthur Japin is een verteller, ook in dit boek.
Maar ik vond er eigenlijk niet veel aan. Zo totaal anders dan zijn andere boeken. Ik denk dat het allemaal grappig bedoeld is, maar ik kon er eigenlijk niet echt om lachen. Ik vind het ook een raar verhaal, tamelijk onwaarschijnlijk. Dat kan natuurlijk, het is een boek, het mag onwaarschijnlijk zijn, maar op een of andere manier klopt het gewoon niet.
Misschien kan er een grappige film van gemaakt worden of een toneelstuk. Maar als boek... nee!


1 opmerking:

Marloeskreatief zei

Ben zelf niet zo gek met zijn boeken....