Totaal aantal pageviews

dinsdag 25 maart 2014

Zeeuwse meisjes

Zaterdag was ik met mijn Zeeuwse vriendin een dagje naar Rotterdam.
Dat doen we te weinig, we zien elkaar te weinig en we hadden nu besloten daar weer eens wat aan te doen.
Ik had een 100% boekje gekocht van een nog te bezoeken stad en daar kreeg ik een 100% boekje van Rotterdam bij.
We wandelden daarom een stuk van een wandeling uit dat boekje. En toen we net aan iets drinken toe waren,  stuitten we tot onze verrassing op dit winkelcafé.
Naar binnen dus, dat kon niet missen.Dat moest gewoon.  De Zeeuwse meisjes.
'Zijn jullie echte Zeeuwse meisjes?',  vroeg ik aan het meisje achter de toog. 'Nou en of'  zei ze. 'En jullie?'. 'Wij ook, wij zijn ook Zeeuwse meisjes'.
Mijn vriendin  echt en ik niet helemaal echt, maar toch. Het voelt soms wél zo.
Enfin het was leuk. Er werden vintageachtige dingen verkocht in het winkelgedeelte.
De meisjes hadden ook lekkere taart en thee en.... bolussen.
Aangezien ik aan het lijnen ben, heb ik me beheerst en geen bolus genomen. Een topprestatie al zeg ik het zelf.
Maar als dat lijnen nou niet zo aan de orde was geweest, was ik gegaan voor de volgende  bolus: bolus met geitenkaas, pruim, havermout en spekjes.
Heel raar, echt heel raar, maar ik zou het toch geprobeerd hebben als  ik niet...
Over Rotterdam heb ik nog wel wat meer te vertellen, maar dat doe ik misschien later. Wij hadden in ieder geval een supergezellige dag.
En toen ik thuis kwam (na een spannende illegale reis in de Fira, waarover misschien later ook meer) lag er een kaart op me te wachten. Gestuurd door een andere vriendin, ook een echt Zeeuws meisje en dan ook nog met een Zeeuws meisje er op. Wat een toeval, precies op deze dag.


' Het tuttige imago van het zuunige Zeeuws meisje getransformeerd in een hedendaags Rood + Kapje', schrijft mijn vriendin. 'Iets voor je verzameling?'.
Nou reken maar, Laura. Dankjewel!










2 opmerkingen:

Wieneke zei

Geen bolus genomen? Sjonge, dat vervult mij van diep ontzag. Dit is dus echnie niet normaal meer, Bettie. Zulke zelfbeheersing zie je tegenwoordig maar zelden :-)

Bertiebo zei

Nee dat klopt, zo zie ik het ook, Wieneke. Zelden!!!!