Totaal aantal pageviews

woensdag 8 oktober 2014

Legodame

Dit vond ik wel een leuke, passende foto. We zijn tenslotte in Kopenhagen, Denemarken!


Ik heb eigenlijk niet gekeken of Lego nou in Denemarken goedkoper is dan in Nederland.
Wel gingen we in een Legowinkel kijken.
Ik wilde graag een Legomeisje kopen.
In de tijd dat onze kinderen met Lego speelden waren er nl nog geen meisjes in het assortiment. Ik vond dat toen al raar en leuk dat ze er nu wel zijn.
Bleek zo'n meisje los te koop te zijn, maar in een ondoorzichtig zakje. Desgevraagd vertelde de buitengewoon aardige Legoverkoper dat er niets anders op zat dan alle zakjes te kopen. Een stuk of vijf.
Nou ja dat deed ik natuurlijk niet. Op onze zolder bevindt zich echt een flinke voorraad.
Toen ik zei dat ik dat niet ging doen zei hij wel even voor me te willen proberen.
Hij heeft vervolgens tien minuten (niet overdreven) in die bak met ondoorzichtige zakjes staan voelen, tot hij er eentje vond. Is dat niet lief?
Toen ik ging afrekenen voelde het meisje achter de kassa ook nog even. 'Oh yes' zei ze, ' this is a girl, definitely'. En ze had gelijk!

Links zie je een stadsbeeld van Kopenhagen helemaal uitgevoerd in Lego, plat aan de muur. Erg leuk. Rechts die jongen die staat te voelen of er een meisje in zit!
En daarnet maakte ik het zakje met het meisje open. Blijkt het een zeemeermin te zijn, met een theepot.
Dat was niet helemaal de bedoeling, maar eigenlijk als souvenir van Kopenhagen toch zeer geschikt. Ik dronk daar namelijk de lekkerste thee ooit (met daarbij de lekkerste taart die ik ooit at!) dus dat theepotje komt mooi uit. En die zeemeermin is ook zeer gepast natuurlijk. Met een vette knipoog.

Ps.: Dit blogje kwam tussendoor, dus nu ben ik nog steeds niet klaar met Kopenhagen!
Ps.2: Ik krijg ineens zo'n zin om een beetje te legoën (dit is vast niet goed gespeld), maar ik moet naar school. NU!

3 opmerkingen:

Ingrid Orens zei

Lego is en blijft voor mij het állermooiste speelgoed ooit ! Heb bijna al mijn oud speelgoed weggegeven, maar de lego, nee, dat krijg ik niet over mijn hart...
Hoe geweldig dat je met een zeemeermin thuis kwam !!

Chantal zei

Lego is weer helemaal terug

Katrien zei

Wat een aardige verkopers!
Leuk souvenir :-D