Totaal aantal pageviews

woensdag 27 februari 2019

If Beale Streat could talk

Deze film zag ik terwijl ik het boek waar de film op is gebaseerd, nog niet heb gelezen.
Dat is namelijk een boek met dezelfde titel, van James Baldwin.
Dat boek ga ik beslist lezen, want het verhaal, de geschiedenis is mooi.

Het gaat over Tish en Fonny. Twee jonge mensen.
Harlem, begin jaren zeventig.
Ze kennen elkaar al hun hele leven, zijn ook altijd al vrienden, maar op een gegeven moment worden ze ontzettend verliefd. Een mooie eerste liefde, ook mooi  verfilmd.
Maar het noodlot slaat  toe. Fonny wordt beschuldigd van verkrachting en komt totaal onschuldig in de gevangenis. Omdat het slachtoffer én een blanke agent hem zogenaamd herkennen als de dader.
Tish moet Fonny in de gevangenis gaan vertellen dat ze zwanger is.
Haar familie steunt haar onvoorwaardelijk. De scenes waarin Tish thuis vertelt dat ze zwanger is, de manier waarop haar ouders en zus reageren én de manier waarop de ouders van Fonny reageren: werkelijk geweldig! 
Tish en haar moeder doen er alles aan om Fonny vrij te krijgen.

Ik vond het een mooie film, zal de trailer dan ook laten zien, maar er is een groot bezwaar en dat is dat de film in mijn ogen te lang duurt. Ruim twee uur. Ik vond dat voor deze film beslist te lang.
Maar ik zeg er bij dat ik het de laatste tijd wel vaker zo ervaar. Dat het allemaal wat lang duurt.  Kan dus heel goed aan mij liggen.


10 opmerkingen:

Marlou zei

Hoi Bertiebo,

Mooi, zo’n kleine recensie. Ik houd ook niet echt van hele lange films.
Tenzij ze zo bere-goed zijn dat je niet in de gaten hebt dat ze zo lang zijn.
Ik vind anderhalf uur, 90 minuten dus gewoon lekker.

Dus... of ik deze ga zien?
Ik kijk wel... als ik terugbel of hij dan nog draait hier.

Tot later! Groetjes van Marlou

nicole orriens zei

Dit boek doet me denken aan mijn middelbare schooltijd. Ik las dit boek toen 'voor de lijst'.

mar zei

Dan moet je maar niet naar Werk ohne autor gaan. Die duurde 3 uur.

Bertiebo zei

Toch wil ik die graag zien. Het is niet dat een film altijd te lang vind. Soms is het nodig

Ineke zei

Mooie recensie van jou!

Els04 zei

super boek, doen!

Kitty zei

In mijn beleving duurden films vroeger anderhalf uur, behalve die van Cecil B. DeMille dan.

Kitty zei

Had in mijn hoofd dat Ben Hur van CBDM was, maar dat is dus niet zo... Wel The ten commandments en die was dacht ik ook zo lang.

Sjoerd zei

Ik kan me voorstellen dat je twee uur ook een lange zit vindt, maar voor een mooie film moet dat kunnen.

Marthy zei

Lijkt me een verschrikkelijk mooie film maar draait helaas niet in maart in mijn filmhuis. Ik ga op zoek naar het boek.