Totaal aantal pageviews

zondag 29 juli 2012

Naar Blokkertje toe

Stuur een foto heeft als thema 'beelden' en ik dacht meteen aan dit beeld. Het staat in Hoorn en op zaterdagmiddag is het altijd heel druk op de plek waar het beeld staat. Centrum van de stad én markt. Niemand lette gistermiddag toen ik de foto ging maken op het beeld. Maar toen ik mijn fiets ging neerzetten en uitgebreid de tijd nam voor een foto was er plotseling veel belangstelling.Opeens viel het op. Grappig.
'Naar Blokkertje toe', heet het. Jacob Blokker vestigde zijn eerste winkel in 1896 hier vlakbij. Honderd jaar later schonk het bedrijf dit beeld aan de gemeente Hoorn. De kunstenares is Karin Beek.
Meer beelden? Ga even kijken bij Stuur een Foto, hier.http://stuureenfoto.wordpress.com/ Maar nog leuker zou het zijn als je meedoet. Het barst van de leuke beelden in Nederland en waarschijnlijk fotografeer je ook wel eens wat als je op vakantie bent.

1 opmerking:

Thérèse zei

Ik ken het beeld natuurlijk, maar leuk dat je er informatie bijzet.
Vreemd hè hoe vaak mensen beelden vaak achteloos voorbijlopen.
Groetjes Th.