Totaal aantal pageviews

maandag 30 maart 2015

Gevelsteen

Els maakte het onderwerp gevelsteen deze week tot thema bij 'Stuur een Foto'. Dat houdt dan voor mij  in dat ik eerst eens een poosje ga zitten nadenken. Sudderen zeg maar. En vervolgens duik ik dan in mijn foto's.
De eerste die ik me herinnerde was een gevelsteen op Terschelling. Misschien omdat Willem Barentsz me altijd al interesseerde met dat Behouden Huys en die verschrikkelijke winter op Nova Zembla. En misschien ook omdat mijn grootvader van Terschelling kwam. Dat schept een band natuurlijk hè

Ik vind het altijd leuk om geboortehuizen van beroemde mensen te zien. Ook een soort afwijking misschien.
Vervolgens dacht ik aan een gevelsteentje dat volgens mij nieuw is. Maar dat weet ik niet zeker hoor. Ik weet wel zeker dat er tegenwoordig op nieuwe huizen vaak nieuwe gevelstenen worden aangebracht. Leuk! Zoals deze denk ik dus.  't Kan ook heel goed zijn dat het steentje oud is en recent schoongemaakt. Hoe dan ook in  een heel smal huis in Amsterdam: 

Maar ik kies uiteindelijk voor Stuur een Foto voor deze foto. Ook in Amsterdam. Ik vond de tegenstelling wel grappig:


Neem ook eens een kijkje bij Els en ... stuur een kiekje! 


Geen opmerkingen: