Totaal aantal pageviews

zondag 14 augustus 2016

Hoornse Kermis

Kermis... als kind was ik er dol op. En als puber helemaal. Maar een held was ik nooit. Ik durfde alleen in de rustigste attracties. En botsauto's vond ik uitgesproken stom. De zweefmolen was denk ik het engste dat ik ooit deed. Living on the edge, haha.
En ook nu ga ik nergens in. Ik zou wel heel goed verslaafd kunnen raken aan de kamelenrace, dat dan weer wel.
Maar een rondje over de kermis... altijd.
Nou schijnen wij hier in Hoorn een supergrote kermis te hebben, op Tilburg na de grootste hoorde ik. En dus valt er veel te fotograferen. Kijk





Dit ding bijvoorbeeld. 90 meter hoog. Je gaat langzaam naar boven en als je dan boven bent, kun je even van het uitzicht genieten en dan stort hij in een keer naar beneden. Ik stond er naar te kijken en ik werd al misselijk. Echt een soort hoogtevreesmisselijkheid.

De zweefmolens zijn trouwens ook niet meer wat ze geweest zijn. Ik moet er niet aan denken. Maar wel weer mooi, dat contrast tussen oud en nieuw.
Het reuzenrad lijkt ieder jaar hoger te worden. Ik weet nog goed dat mijn moeder (ze was al in de tachtig) en mijn man samen in het reuzenrad gingen en ik zwanger en wel beneden (nog net niet handenwringend) stond toe te kijken en me af vroeg hoe dat allemaal moest zonder man en zonder moeder en met een kind.



Maar dat waren de hormonen natuurlijk hè, dat kan niet anders.

Mijn dochter en ik waren ook nog met Anna op de kermis.
Tja,  soms moet je je wel eens een beetje te buiten gaan, vind ik. Dat kan ze maar beter jong leren!




7 opmerkingen:

miekequilt zei

Haha, al net zo 'n bangerik als ik. Je foto's zijn wel mooi. En zo'n mooie suikerspin haal je toch alleen maar op de kermis hè.

KnutzEls zei

Wij gingen thuis niet naar de kermis. Later ging ik met Leo, maar ook meer om te kijken. Ik ben ook zo'n angsthaas. In dat hoge ding zie je dan ook niet. Wel bij de gokaotomaten...

Ferrara zei

Kermis, absoluut niet mijn ding. De laatste foto is een prijs waard. Geweldig!

Jeanette Renting zei

Wat een fotogeniek ding is een reuzenrad toch, maar er in ga ik zeker niet.

Ageeth Mooij zei

Ik ben een echte angsthaas. Toch ben ik laatst met jongste in een kermisattractie geweest en wat had ik een spijt!!!
Ik hou niet van de kermis, veel te veel prikkels. Daar kan ik echt niet tegen en daar kan ik mij ook niet overheen zetten (door Asperger). Ik geniet weer van andere dingen.
Je foto's zijn prachtig, zeker de laatste. Een mens moet leren om zichzelf te kietelen <3

Marthy zei

Alleen de foto van die schattige Anna vond ik leuk, van de rest word ik alleen maar misselijk. Alleen het kijken naar dergelijke attracties, brrrr.

Pippa's Hus zei

Ik ben niet zo van de kermis. Alleen de zweef! Geweldig!
Ach en die lieve Anna, roze roze en roze. Schattig! XX Esther