Totaal aantal pageviews

maandag 22 augustus 2016

Rommelmarkt.

Een van de leukste rommelmarkten die ik ken, is in Edam.


 
Dat is sowieso al een prettig oud stadje en die rommelmarkt is behoorlijk groot. Een groot deel vindt plaats voor de deuren van de huizen aan de grachten en dat betekent dat mensen hun eigen spullen proberen te verkopen, zo vanuit hun huis. Vaak vind ik er mooie dingen. Vorig jaar een driewieler en een leuke kinderstoel. Dit jaar vond ik dit:

* Een prachtige rode, omslagdoek. Gehaakt door een oude mevrouw. Ze vertelde dat ze er wel honderd   had gemaakt. Hij is echt heel erg mooi gehaakt en voelt lekker aan. Ik kon wel uit tien kleuren kiezen.
 Ik wilde grijs, maar iedereen zei dat de rode leuker stond.
* Gebreide wollen sokjes voor Odin.
* Een Oshkosh tuinbroek voor Odin.
* Een oud Gouden Boekje
* Twee kleine kandelaartjes
* Een Barbie - zeemeermin met rood haar voor Anna
* Een LP van Buddy Holly
* De complete serie Brideshead Revisited op dvd
* Nanny McPhee (misschien ooit voor de kleinkinderen, maar voorlopig voor mij vanwege Colin Firth)
* Een dvd van de grote kleine prinses voor Anna
* Twee oude meisjesboekjes uit de Kluitmanserie met illustraties van Lies Veenhoven
* Twee pockets, gewoon omdat ik die wel wil lezen.

Oh ja, dit kocht ik niet:

Maar ik moest er wel om lachen.
En dit hieronder kocht ik ook niet:



Ik heb het over dat apparaat wat op het oventje staat, Ik weet niet eens wat het is.
Een moeder en een dochter waren aan het verkopen.  Iemand informeerde naar de prijs van dat ding.
'Dertig euro', zei de moeder, 'splinternieuw, het is vandaag voor het eerst uit de verpakking. Kost vijftig euro in de winkel. Maar ja, de verkering is uit en ik moet al die troep niet in huis, dus ik heb gezegd dat zij hier, het maar moet gaan verkopen. Dus ... dertig euro'.
De dochter zei niks. Ze stond er stilletjes bij. Blosjes op haar wangen. Tranen in haar ogen.
De klant kocht het.
Gelukkig maar, want anders had ik het moeten doen!

6 opmerkingen:

miekequilt zei

Wat een leuke rommelmarkt. En wat ben je goed geslaagd. Veel plezier met je aankopen.

Katrien zei

Wat een tactloze moeder...lief van je dat je het had willen kopen om de dochter te redden van het ongemak. ♥

Luz zei

Oh leuk, mijn oude woonplaats,Edam!
Drie jaar geleden, vlak voor de verhuizing heb ik ook veel spullen verkocht vanuit huis, voor de stichting Red een Legkip.
De rommelmarkt is door de jaren heen wel veel drukker geworden (soms te druk) en ook veel handelaren op pad s morgens vroeg.
Maar ook met al die mensen op de been nooit ellende, heel bijzonder hoor.
Edam is ook mooi zonder rommel :)

Marthy zei

De omslag doek had ik ook wel willen hebben en die gebreide sokjes zijn schattig voor die schattige kleinzoon van je.

debora zei

Leve de rommelmarkt!!wat heb je goed geschoort!!altijd leuk,hee.hou ik heel erg van,wel dit weekend geen gedaan maar ben me aan het sparen(gezondheid)omdat ik er volgend weekend 2wil aflopen dichtbij,kijk dan ook als jij naar boeken,speelgoed voor kleindochter,brocante decoratiespullen enz...leuk zo'n omslagdoek ,zou ik ook niet kunnen laten liggen,maar niet durven dragen..

Pippa's Hus zei

Ach dat arme kind! Zo'n moeder die dat er maar uit kraamt.
Maar jij hebt 2 nieuwe kandelaartjes voor je verzameling!
XX Esther