Totaal aantal pageviews

woensdag 20 februari 2019

Oud en vervallen (en fietsen en taart)

Afgelopen zaterdag gingen we op de fiets naar Egmond. Het was prachtig weer natuurlijk, maar we hadden thuis niet gemerkt dat het zo hard waaide. We hadden ook niet ingeschat dat we tegenwind hadden. En dan kan je wel een geweldige elektrische fiets hebben, maar  het was evengoed heel hard trappen. We waren echt bekaf toen we aankwamen.
Frits had trouwens een knooppunten-route uitgezocht en die was heel mooi. Heel rustig ook. Met prachtige plekjes.

Maar moe of niet, heerlijk, eindelijk weer het strand. En we beloonden ons zelf, kijk maar:

Walnotentaart
 We namen zelfs allebei een punt; meestal delen we, maar nu hadden we het dik verdiend.
Over dik gesproken...hahaha,  maar gelukkig was het walnotentaart en walnoten zijn natuurlijk erg gezond, dat weet iedereen.

Enfin, na de taart en een strandwandeling, besloten we toch verder te fietsen naar Bergen.
Daar was in Museum Kranenburgh  een tentoonstelling die ik heel graag wilde gaan zien. Vlaamse expressionisten.
Ik had er een groot stuk over gelezen in de krant en onderweg hadden we toch wel een stuk of vier aanplakbiljetten gezien.  Ja, we hadden er echt zin.
Nog net voor we er waren drong het tot me door dat op al die posters had gestaan: 17 februari tm 10 juni.
Oh ja, natuurlijk: zeventien februari en het was nog maar de zestiende.
Gelukkig is Bergen ook leuk, dus het was niet heel erg, wel heel stom.

Terug namen we de kortste weg. Iets minder mooi dan de knooppunten, maar sneller.
Kwamen we nog langs een vervallen boerderij. En die moest op de foto natuurlijk.
Oud en vervallen, mooi om te zien.

Ik moet dan altijd denken aan de mensen die hier zijn begonnen, die deze boerderij hebben gebouwd, vol mooie plannen. Beetje droevig. Zo vergaat de glorie van de wereld.

Mijn conditie is nog niet goed, dus bij  thuiskomst voelde ik me ook oud en vervallen.  Al mijn spieren, ook op plaatsen waar ik niet van wist dat er spieren zaten, voelde ik.

KnutzEls zei

Die taart ziet er zeer gezond uit. Verwennen geeft ook vitamines 👍👍👍

Judy zei

Dat oud en vervallen ook mooi kan zijn! En die gezonde taart hadden jullie wel verdiend!

izerina zei

Zo jammer,dat niemand die boerderij opknapt.

Pippa's Hus zei

Oud en vervallen of niet jullie hadden een heerlijk dag! Met heerlijke taart! XX Esther

Willy zei

Toch een heerlijk uitje en die tentoonstelling houd je nog tegoed.

mar zei

Mooi tochtje gedaan.

Marlou zei

Hoi Bertiebo,

Wat een prachtige tocht en wat een welverdiend stuk taart.
Natuurlijk is dat gezond. Hartstikke...

Ik vind zo’n vervallen boerderij wel wat hebben. En wat mooi, dat je er dan zo’n filosofietje bij hebt.
Misschien is er ooit wel een kindje geboren...

Die spierpijn gaat wel over! Goed gedaan, jochie!

Groetjes van Malou

Anoniem zei

Als ik het had geweten dan was ik ook even naar het strand gekomen om je een kaart te geven voor je verzameling. het is geen hele roodkapje kaart maar ze staat er een vierde op(beetje rare omschrijving maar als je hem ontvangt dan begrijp je het.)Heb je al eerder een kaart gestuurd maar heb overal gezocht naar je adres(in mijn e mails) maar kan het niet vinden. dus als je mijn een mail stuur met je adres dan stuur ik je de kaart. marliescreatief@hotmail.com

Bertiebo zei

Wat leuk, Marlies. Ik heb je gemaild hoor

nicole orriens zei

Wat een mooie boerderij, ook al is hij in verval geraakt. Ik moet dan ook altijd denken aan de mensen die daar ooit woonden. En dan vraag ik me af wat er misging.

Ferrara zei

Leuke en flinke tocht hebben jullie gemaakt. Ik hoop dat wij binnenkort ook weer eens een afstand kunnen fietsen. Zonde, zo'n vervallen stolp, wel fotogeniek. Gelukkig is er een stichting die werk maakt van vervallen stolpen. http://reddestolp.nl/

schrijfselsvanmij zei

Zonde, die boerderij.

Anoniem zei

Dat is inderdaad droevig. Het zal maar je ouderlijk huis zijn, waar je opgroeide en ooit zo trots op was... Dat moet pijn doen.
Zo ook jouw spieren zo te lezen. Ik wens je van harte beterschap.

Marthy zei

Ik voel me ook wel eens vervallen, zeker na een eind fietsen tegen wind maar gelukkig nog niet zo vervallen als deze oude boerderij.

Floor zei

Maar goed dat we zoveel spieren hebben, hoewel... ze moeten geen pijn doen natuurlijk :-)
Ziet er lekker uit die taart, maar al die slagroom....
Nou ja, jullie hebben met fietsen de calorieën wel weer verbrand.
Sommige mensen denken dat een elektrische fiets vanzelf gaat, maar je moet echt wel flink trappen als er wind staat.
Dat denk ik ook bij een oud huis of gebouw... wie hebben daar geleefd en wat is er allemaal gebeurd... kon het huis dat maar vertellen.
Beterschap met de pijnlijke spieren.

In de weer zei

Volhouden hè, mooie training en het is nog winter hoor ! Als het goed is gaan de tochtjes steeds soepeler verlopen en de spieren doen dan lekker mee :-)

Emie zei

Ach, wat zonde van zo'n oud boerderijtje. Dat herstelt niet meer, jij wel!

Ineke zei

Wat jammer dat je net iets te vroeg was voor de expositie. Maar een stuk taart is altijd weer een feestje. En spierpijn gaat wel weer over, even een paar dagen rustig aan doen. Sterkte!

Ageeth Mooij zei

Er schuilt zoveel schoonheid in vergane glorie, maar ook weemoed en verval!
Dat geldt voor een mensenleven ook, maar gelukkig is er walnotentaart!

Saralien zei

Zou mij ook kunnen gebeuren, niet op de aanvangsdatum letten. Een fietstochtje belonen met taart, dat ook trouwens.