Totaal aantal pageviews

vrijdag 22 maart 2013

Boekenweek

Hmmm, ik mag van mezelf niet veel boeken meer kopen. Alleen nog in heel speciale gevallen en natuurlijk in de boekenweek. Omdat ik boekenweekgeschenken verzamel hè, dat snap je wel.
Dus, dit is mijn oogst van dit jaar. Het boekje van Kees van Kooten heb ik inmiddels gelezen. Eigenlijk was ik van plan om het te bewaren tot mijn eerstvolgende verre treinreis (lekker licht om mee te nemen), maar nadat ik Kees van Kooten deze week in real life mocht aanschouwen, ben ik er toch maar in begonnen en las het vervolgens achter elkaar uit. Wat een prachtig boekje is dat. Met recht een geschenk!!!
En dat real life: onze bibliotheek organiseert regelmatig avonden waarop een schrijver vertelt en/of voorleest uit eigen werk. Die avonden waardeer ik zeer. Ze worden gehouden in een bovenzaal van de bibliotheek, daar kunnen denk ik zo'n 60 mensen in en ja die schrijvers zijn meestal mensen die wat te vertellen hebben. Als ik even kan ga ik er naar toe. Arthur Japin, een fantastische verteller is dat, die was er al twee keer en als-ie nog eens komt ga ik weer aan zijn lippen hangen. Maar ook bijv.  Jan en Sanne Terlouw, Gerbrand Bakker, Tineke Beishuizen, Connie Palmen. Mooie avonden.
En nu dus Kees van Kooten. Maar omdat de belangstelling groot zou zijn, werd uitgeweken naar de Oosterkerk, een hele grote kerk waar veel publiek in past. Het was uitverkocht. Ik heb een leuke avond gehad hoor en me af en toe slap gelachen, maar het was tamelijk kort, nog niet eens een uur en Kees van Kooten las alleen voor uit zijn werk (en een paar stukjes van anderen). Vond ik jammer. Het is juist altijd aardig als een schrijver iets vertelt of ingaat op vragen uit het publiek. Voorlezen is best moeilijk en hij deed het uitstekend, maar toch miste ik iets. Enfin, het boekenweekgeschenk maakt alles weer goed.

3 opmerkingen:

Wieneke zei

Ik ben begonnen in 'Het menselijk lichaam'. Tot nu toe vind ik het erg goed geschreven. Aanwinst, die Giordano.

Nanos zei

Je kocht ook het essay, zie ik.

Heb je je verzameling geschenken compleet genoeg? Ik heb een heel stel dubbele.

Bertiebo zei

Ha ja, ik heb denk ik bijna alles en die paar hele oudjes die ik niet heb... dat komt goed uit, want dan heb ik iets te zoeken op rommelmarkten.