Totaal aantal pageviews

zondag 18 december 2016

Nog een krans

Kijk nou toch... alweer een krans! Niks voor mij eigenlijk, want ik was dik tevreden met mijn andere krans aan de deur.
Maar een van mijn buurvrouwen had het idee om met een aantal vrouwen uit ons rijtje deze krans te maken. Of ik daar zin in had.
Jaha, dat had ik natuurlijk, niet voor de krans maar voor het leuke idee, de gezelligheid en de gedachte dat we elkaar dan wat beter leren kennen. Dat vond ik het leuke eraan.
Er was laatst ook een etentje gepland met alle buurvrouwen, vond ik ook echt leuk, maar dat is niet doorgegaan.
Enfin, gezellig was het zeker.
Deze krans is uiterst simpel, dat is goed voor mij, hahaha.
Je hebt een metalen ring nodig en een heleboel plastic zakjes. Die zakjes knoop je om de ring. Je hangt er lichtjes in en klaar is Kees. Goed te doen tijdens een kletspartijtje, weinig nadenkwerk.
Zodoende hangen er nu drie kransen in ons rijtje en als je de hoek omloopt nog een. Een buuf heeft hem denk ik binnen gehangen.  En als het donker wordt, ziet het er echt leuk uit. Net veren, vind ik.
Als ik het nog eens zou doen, zou ik denk ik witte lichtjes nemen.
Ik kreeg meteen kritiek van een buurtbewoner vanwege al dat plastic. Terecht natuurlijk, maar dat bedacht ik pas achteraf.


13 opmerkingen:

izerina zei

Wat apart!

KnutzEls zei

Wat een leukerd. En dat plastic is nu toch netjes gebruikt.

Mirjam zei

Het is inderdaad de gezelligheid waar het om gaat, wat dit zo leuk maakt. Want een krans maken in je eentje is toch minder leuk.
Heel fijne zondag,
Lieve groet,
Mirjam

Wieneke zei

Goed idee om zoiets samen met buurvrouwen te doen en zodoende elkaar wat beter te leren kennen. Je weet wat ik altijd zeg: niks is zo verbroederend/verzusterend dan samen iets met je handen doen. Dat zouden al die dure kletsmeiers aan vergadertafels ook eens in hun oren moeten knopen.

Jeanette Renting zei

Fijn idee om samen iets te maken of te doen.
Fijne zondag en dank je wel voor je lieve bericht op mijn blog.

Het lieve leven... zei

Zoveel waard...zo'n gezellig samenzijn. Ik dacht dat het veren waren!!! Echt heel leuk!

anja zei

Die heb ik verleden week gemaakt op de Praktijkschool!
Met ouders!
Was ook heel leuk en gezellig!!

Marthy zei

Ik had zo'n krans al eens gezien, leuk hoor. En wat je ook maakt, het gaat om het gezellig met een paar mensen iets in elkaar frutselen. Als het dan ook je buurvrouwen nog zijn, zoveel te beter, leer je elkaar kennen.

Jeanne zei

Leuk om je buufjes zo beter te leren kennen. Misschien kunnen de zakjes hergebruikt worden?

Villa Zeezicht zei

Het komend jaar al je afvalzakjes sparen zodat je ze volgend jaar kan hergebruiken? Ik vind hem enig en apart ;o)

Vlimbouter zei

Leuke krans. Maar het allerleukst vind ik dat je hem maakte met een aantal buurvrouwen samen.

Pippa's Hus zei

Wat een leuke krans en leuk ook om zo je buren wat beter er leren kennen. Ach en ala je die krans nu 10 jaar gebruikt is het toch niet zo erg? Xx Esther

In de weer zei

Heel leuk zo'n krans, onze kleinzoon maakte hem twee jjaar geleden ook met heel de klas en ze zijn toen allemaal op de kerstmarkt ( van de school ) verkocht.