Totaal aantal pageviews

donderdag 29 december 2011

Rijzen

Deze prachtige tulpen kreeg ik op eerste kerstdag. We hadden maar één vaas waar ze met z'n vijftigen inpasten en hun kopjes kwamen net boven de rand uit. Diezelfde middag waren ze al een stuk hoger en nu rijzen ze echt de vaas uit om het zo maar eens te zeggen.


En over rijzen gesproken, gisteren ging echtgenoot brood bakken. Hij informeerde nog even bij mij hoeveel water er bij moest en ik rekende dat uit met behulp van een verhoudingstabelletje. Ja, zo heb ik het de kinderen geleerd en zo doe ik het zelf ook. Dat klopte dus. Maar het brood rees de pan uit(letterlijk) en het was dus maar een geluk dat het overdag was en dat we thuis waren, want Frits kon nog net voorkomen dat het helemaal mis ging. Was hij vergeten dat het water natuurlijk wel bij de inhoud moest worden opgeteld. Er zat dus gewoon veel te veel in!!



Enfin, vanmorgen is er een nieuwe poging gedaan en ik moet zeggen dat het al lekker begint te ruiken! Hmmm!


Laatste nieuws: Er rust geen zegen op dit brood, nu ontstond er kortsluiting!

Geen opmerkingen: