Totaal aantal pageviews

donderdag 26 januari 2012

Oude meisjesboeken

Gisteren gekocht in een kringloop. Hoe toepasselijk met de naderende kou.






Als kind was ik fan van Annie de Man. Zij schreef boekjes waarin het een en al gezelligheid was. Over lieve meisjes die heus wel eens jaloers waren of lelijk deden, maar het altijd weer goed maakten, met vaak clubjes en een moeder die mams werd genoemd en veel vriendinnetjes. Ja, daar smulde ik van. Sommige kinderboeken blijven altijd goed, maar dit boek niet hoor. Het ging mij nu dan ook voornamelijk om de illustratie. Die is van Nans van Leeuwen. Geweldig toch?




Nans van Leeuwen illustreerde ook Het tovervisje (In het land der blonde duinen en niet heel ver van de zee, woonde eens een dwergenpaartje en dat heette Piggelmee). Ze illustreerde ook Kabouterstad en Het Muizenboek. En nog heel veel andere kinderboeken.


2 opmerkingen:

idémakeriet zei

He ik ken die schrijfster niet.
De boekjes die ik vroeger altijd las werden geschreven door onder anderen W.G van der Hulst maar goed er zijn ook zoveel verschillende schrijvers.
Wel leuk om zo´n nostalgisch boekje te vinden op de kringloop.
Je vroeg je je af of ik die cones kocht. Ja de basis is dus een papiermaché cone en die kkop ik bij mijn groothandel in en verder heb ik de cones dus zelf bewerkt.
Lieve groetjes
Gerda

KnutzEls zei

Pure nostalgie. Moest vandaag nog aan Het muizenboek denken. Ja, daar heb ik ook van gesmuld en gegriezeld, toen de kat de muizen dreigde te pakken.