Totaal aantal pageviews

donderdag 18 december 2014

Donderdag: kringloop

Ik moest gisteren voor een vervelende behandeling, die vandaag nog voortgezet wordt, waardoor ik niet naar Anna kan, naar de tandarts.
Het tijdstip kwam me totaal niet uit, maar ja, mijn tandarts is een schat en heeft ook recht op vrije tijd natuurlijk.
Toch werd ik een tikkeltje sikkeneurig en dan is er wel iets dat goed helpt.
Nee, geen roze koek, kauwen is wat moeilijk momenteel.
Maar een bezoekje aan de kringloop is echt een hele goede troost.
Deze keer eens een andere kringloop, eentje in Zaandam (Het Goed), waar ik bijna nooit kom. En wat denk je?
Ik vond een hele stapel meisjesboeken uit de Zonnebloemserie die ik nog niet had. Zeer redelijk prijs. Daar knapte ik erg van op moet ik zeggen.
Kijk:
Ik kende ze alle zes niet. Dus ik sloeg mijn slag.
Blij met de illustraties. Twee ervan zelfs van mijn favoriete illustratoren: Hans Borrebach en Lies Veenhoven


Eén boekje had ik al zag ik toen ik thuis kwam. Dat van de Blijde Nachtegaaltjes. Die titel alleen al. Geweldig toch? Iemand geïnteresseerd? Laat het me weten en ik stuur het je op. Het boekje is in goede staat en als je wilt weten hoe het er uit ziet, moet je maar even hier kijken: klik
(Wat me er aan herinnert, dat niemand het borduurwerk van het Concert des levens wilde hebben. Maar er is nog niets verloren hoor. Ha, ik heb het nog niet weggegooid, je kunt me nog steeds laten weten dat je het wilt hebben. En hier kun je het zien: klik)

7 opmerkingen:

Onliemie zei

Nu heb ik als kind bij ons de hele Bib uitgelezen en gek maar geen enkel van deze boekjes ken ik... Maar aan de illustraties te zien zou ik ze in één ruk gelezen hebben! Ik kan me voorstellen dat je van zo'n aankoop opknapt! :-) Succes verder met de tandpijn! En alvast een fijn weekend.

Mirjam zei

Wat geweldig dat je deze boekjes vond bij de kringloop en nog geweldiger vind ik dat je zo opknapt van een geslaagd bezoekje aan de kringloop... Heerlijk toch?
Als er geen andere gegadigden zijn voor het boekje dan wil ik het wel graag van je overnemen hoor, het is prachtig...
Ik hoop dat je tandpijn snel over is...
Liefs,
Mirjam

Ineke Jonker zei

Wat naar de tandarts. . . . als ik dit mail is de behandeling misschien wel voorbij!
Goed idee die kringloop, daar kan ik ook altijd zo van opknappen.

Stins zei

Goeie vondst!
Die tekeningen hebben altijd zo'n fijn sfeertje op de een of andere manier... Alsof alles beter en zonniger was toen...
In ieder geval een goede tandarts behandeling oppepper ;-).

Wieneke zei

Heeft jouw huis elastieken muren? :-)

Bertiebo zei

Wieneke: Ja, dat was indertijd een noviteit en ik wist meteen dat wij dat moesten hebben. De kleur van het elastiek was nog even een probleempje, maar toen hebben we gekozen voor alle elastiekkleurtjes door elkaar. Staat leuk hoor! En je ziet er natuurlijk ook niet echt veel meer van!

Maar even serieus, ik heb teveel boeken en teveel servies. Verder niet en boeken koop ik niet meer. Geen nieuwe meer in ieder geval!

Tartelette Maison zei

Bezoekje aan een kringwinkel is een goed medicijn. :-) Leuke boekjes heb je gevonden trouwens.