Totaal aantal pageviews

maandag 8 december 2014

Wie durft te verdwalen...

Een steen... Gezien in Bergen. 
Ik vind het een mooie tekst. 
Zal eens even googelen.

Het blijkt  een citaat van Erasmus te zijn. Desiderius Erasmus. 
Een duizendpoot die leefde van 1466-1536. Hij was o.a. schrijver en humanist. 
Een belangrijk man natuurlijk. 
Er zijn scholen naar hem genoemd en bruggen en ziekenhuizen en universiteiten. 
Ik had tot nu toe nog nooit iets van hem gelezen. 
Maar dit citaat, dit ga ik onthouden. Dat staat vast.
Ik ben nieuwsgierig wie bedacht heeft die steen te maken en daar op die plek te plaatsen. 
Er stond helemaal niets bij. Raar eigenlijk...

3 opmerkingen:

Ingrid Orens zei

Mooie tekst. En oh zo juist !

Onliemie zei

In ieder geval eentje om te onthouden!

Mirjam zei

Inderdaad vreemd dat die steen daar zomaar zonder zichtbare aanleiding ligt, maar de spreuk is er echt een van alle tijden... Nu zeggen we 'open staan voor nieuwe dingen'... denk ik tenminste..
Mooi!!
Ik wens je een heerlijke avond,
Liefs,
Mirjam