Totaal aantal pageviews

vrijdag 7 oktober 2016

You say you want a revolution

Gisteren moest London even plaatsmaken voor een boek van de leesclub, omdat dat nu eenmaal op die dag gebeurt. Maar vandaag ben ik weer even terug in London. En wel in het Victoria en Albert Museum, V&A. Een bezoek aan London is niet compleet als ik daar niet ben geweest. Het is ook zo'n geweldig mooi gebouw. Zowel van binnen als van buiten.
Je kunt er uitstekend pootjebaden

 Als je vrouw zo nodig een museumwinkel in moet (en geloof me, die is fantastisch daar) kun je er heerlijk zitten, zowel buiten als binnen

Ze
Ze serveren er perfecte scones. Dat ook. 
Oh ja en in het museum is er wel een & ander te zien. 
Wij komen er altijd als we in London zijn en ik gok dat we 10% hebben gezien. Want altijd is er wel een prachtige tentoonstelling en die 'doen' we dan meestal, zodat de rest van het museum nog steeds niet helemaal of bijna helemaal is gezien. 


Ook nu was er dus weer zo'n tentoonstelling, genaamd 'You say you want a revolution'.  Ondertitel: Records and Rebels 1966-1970. Geheel  gericht op de sixties. Tja en dat is een favoriete periode in mijn geschiedenis. Dus...



 Ik zou met gemak nog zesendertig pagina's kunnen vullen hier,  met foto's uit het fotoboek dat ik kocht, of tachtig. Maar dat doe ik niet, ik laat het bij deze twee foto's die ook uit dat boek komen, want zelf foto's maken, dát mocht niet. Protest tegen de Vietnamoorlog en Twiggy. 
Nog wat steekwoorden: Flowerpower, London, San Francisco, het pak dat George Harrison droeg op de hoes van Sergeant Pepper, kunst, Carnaby Street, literatuur, Vietnam, discriminatie, muziek,  mode. 
Dat alles zie je met een koptelefoon op en als je dan voor een portret van Martin Luther King staat hoor je zijn speech en sta je bij een platenhoes van iemand, hoor je die muziek. Echt heel goed gedaan. Nou,  voor mijn plezier, voor als ik hier nog eens terugkijk, nog eentje

Deze poster, die werd ontworpen door Marijke Koger (van ontwerpers The Fool),  komt ook uit het boek.
Ze kunnen er wat van in London, de museummakers. Maar dat geldt ook voor Nederland en voor allerlei andere landen. Alles is altijd zo mooi en met aandacht gemaakt en opgesteld. Ik zei het geloof ik al eerder. Ik ben met heel veel plezier juf geweest, maar als ik nu een vak zou moeten kiezen, zou ik een museumopleiding gaan doen. Dat lijkt me echt fantastisch. O misschien zou ik het allebei doen.



20 opmerkingen:

Mirjam zei

Prachtig wat je ons laat zien. Dat moet echt genieten zijn geweest daar in het V & A museum. Kun je die opleiding niet alsnog doen? Aan je enthousiasme zal het niet liggen...
Heel fijn weekend alvast,
Liefs,
Mirjam

Els04 zei

Boeiend, merci!

Anita Willems zei

Jouw enthousiasme spat er van af!
Er op deze manier over schrijven is een goeie herkansing.

izerina zei

Wat hebben jullie een prachtige vakantie gehad. Leuk om mee te lezen.

Jeanette Renting zei

Heerlijke verslagen van jullie uitje naar Londen. Ga gerust nog even door!
Die foto van dat meisje, prachtig, en dat opspattende water.

miekequilt zei

Tja, dat waren nog eens tijden. En heerlijk om met jouw foto's weer even terugin de tijd te gaan.
Ik wilde altijd kinderpsychologie studeren. Nooit gedaan en nog steeds een beetje spijt.

KnutzEls zei

Hadden we misschien wel bij Boijmans samengewerkt hihihi

Marga zei

Ik ga vandaag weer eens Boudewijn de Groot luisteren!

Matroos Beek www.beekblog.com zei

Fantastisch stukje!

Ferrara zei

Wat heerlijk even terug in de tijd.
Je museumbezoeken en verslagen zijn fijn om te lezen!

Ik weet niet of het jouw genre is, maar ,Vleiend Penseel, in het Stedelijk Museum in Alkmaar is een aanrader. Overzichtstentoonstelling van Caesar van Everdingen loopt nog tot 23 januari.

Marthy zei

Ook mijn favoriete periode in de geschiedenis. Ik had die tentoonstelling graag gezien.

Bertiebo zei

Staat vanaf nu op de lijst
Ik had er iets over gelezen maar was het vergeten. Dankjewel

Bertiebo zei

Leuk, Marga, doe ik ook regelmatig

Katrien zei

Je doet nu ook een combinatie van beide, je leert ons van musea te houden.

Mirjam zei

Ha Betty, ik kwam je blog tegen bij Willy(De tante van Tjorven) en vind het leuk om bij je mee te lezen. Wat een een enthousiast verslag van jullie belevenissen in Londen, ik zou er zo weer eens heen willen om te struinen door de mooie musea daar!

Bertiebo zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Ageeth Mooij zei

Heerlijk om mee te genieten.

Alet Venhuizen zei

Mooi om te zien, interessant om te lezen en fijn om even mee te mogen genieten.

Bertiebo zei

Wat een aardige opmerkingen worden hier gemaakt. Dank, dames. En Mirjam.. welkom.

Vlimbouter zei

Jammer dat Londen niet echt naast de deur ligt. Voor die tentoonstelling heb je me helemaal gewonnen met deze mooie foto's.