Totaal aantal pageviews

vrijdag 4 november 2016

Wat zal Roodkapje in het Fins zijn?

De vraag uit de titel is wel enigszins van belang, want via Postcrossing ontving ik een superkaart. Van Natalja, uit Finland.  Deze:

Ik vind het een geweldige kaart. Je kunt zien dat hij echt oud is. Beetje verkleurd aan de achterkant, zo mooi.  'Vintage', schrijft Natalja, 'met mensen erop in het thema van Roodkapje'.
Ha, zo had ik het in eerste instantie niet bekeken, maar de kaart gaat beslist bij de verzameling.

Een echte Roodkapje kreeg ik ook. En weer van Jolande.


Deze vind ik ook erg leuk. Dat koppie. En waarom zal ze haar schoenen hebben uitgedaan?
Dankjewel, lieve Jolande.
En ik had dit stukje nog niet geplaatst of er kwam al weer een Roodkapje. Is ze niet prachtig?


Ook weer van Jolande.
Otto Kubel zocht ik natuurlijk even op. Hij stierf in mijn geboortjaar, 1951 en is vnl. bekend geworden door zijn illustraties van sprookjes. En landschappen. Ik vind het een superromantisch plaatje. En dat waarschuwende vingertje. Zo leuk.

Gelukkig had ik ook een Assepoesterkaart voor Jolande. Ik vond hem zelf wel passend in haar verzameling en leuk oud, maar niet zo mooi. Zij wel !

13 opmerkingen:

Villa Zeezicht zei

Superleuk!! Ik zie ook wel eens Roodkapje kaarten, maar weet dan niet of je ze al hebt. Kun je niet ergens een overzicht maken waar we kunnen kijken?

miekequilt zei

Wat een leuke kaarten weer. Ik kijk ook altijd of ik weer iets voor je zie. Wie weet binnenkort in Parijs ?!

Wieneke zei

Punahilkka is Roodkapje op zijn Fins. Leuke aanwinsten weer, Bertie. Hoeveel heb je er nu zo ongeveer?

Jolande zei

De bovenste kaart had ik al gezien op Pinterest en mezelf afgevraagd waarom die er nu bij stond, maar nu snap ik het dan ook.

Villa Zeezicht aan de rechterkant van dit blog staat een link naar alle Roodkapjekaarten die Bertie heeft, daar kijk ik ook regelmatig op om te zien of ze een bepaalde kaart wel/niet heeft.

Het lieve leven... zei

Zo leuk..ik vind de laatste heel mooi!!

Bertiebo zei

Ik ook, Petra! En Stefanie, inderdaad aan de zijkant kun je ze allemaal zien. Even op het Roodkapje klikken. Ze staan ook nog op mijn Pinterestpagina,ook daar kun je op klikken aan de zijkant van mijn blog.
Wieneke: Ik heb er op dit moment 103! Dat is wat hè.

Vlimbouter zei

Ik heb even doorgeklikt naar je verzameling roodkapjes. Zo leuk! Ik kijk in de toekomst ook uit of ik er niet eentje voor jou vind.

Neeltje zei

Wat leuk zeg!

Anoniem zei

Roodkapje in het Fins is Punahikka.

Pippa's Hus zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Marga zei

Ik kijk ook voor je uit, maar heb er nog nooit een gevonden!

Ferrara zei

Bertie, ik ze heb ze allemaal weer eens bekeken. Prachtige verzameling.

Alet Venhuizen zei

Wat mooie kaarten. Ik zal er eens om denken als ik weer een Brocante afstruin. Misschien vind ik wel une chaperon rouge voor je!