Totaal aantal pageviews

zaterdag 19 juni 2021

De humor ligt op straat.

 'De humor ligt op straat, meneer Sonneberg'. Dat was een zinnetje uit een grappige sketch van Wim Sonneveld. 
Eh... Wim Sonneveld? Ik denk dat veel mensen niet meer weten wie dat was. Hoewel dat liedje 'Het Dorp', wel heel bekend is. 
Maar dit terzijde.
Hij had gelijk, de humor ligt inderdaad op straat, hier bijv. :!


En een eindje verderop:


Daar moest ik om lachen. Ik ben namelijk zo iemand die alle bordjes leest. Wie er in het huis geboren is of dood gegaan of wat voor monument het is. 
Pas thuis zag ik op de foto dat er nog iets onder stond. Googelen natuurlijk. Het is de naam van een schrijver met de titel van zijn boek. Maar wat daar nou de bedoeling van is?




't Is maar dat je het weet: Don't act like a fish!

De eerste twee vielen me op in Leeuwarden. En het berenverhaal in Heusden. 

16 opmerkingen:

miekequilt zei

Wat een oplettende vrouw ben je toch. Ik loop maar gewoon als een kip zonder kop rond. Gelukkig zie ik dankzij jou allerlei leuks.
Fijn weekend.

Judy zei

Ja, die sketch van Wim Sonneveld zit nog regelmatig in mijn hoofd. "Dat moet je aan ander laten doen!" :) Wat een leuke dingen vond je. Dat handje...

sjannesblog.com zei

Leuk gezien!

Marthy zei

Goed opgemerkt en heel leuk.

Emie zei

Heel grappig allemaal!

Sjoerd zei

Wim Sonneveld, de Frater Venancius uit Schin op Geul....

Ipie zei

Ik lees ook altijd alle bordjes.
Wat betreft Hier was het niet; https://www.fruttekoek.nl/2016/08/06/hier-was-het-niet

Bertiebo zei

Hee leuk, Ipie. Dank voor deze aanvulling!

anne zei

Echt leuk ! bedankt :)

Rebbeltje ★ zei

Je moet het maar zien
En ja wie kent Wim niet
Fijn weekend

Bertiebo zei

Nou ik dacht misschien toch veel mensen niet, Rebbeltje. Hij is al bijna vijftig jaar dood.

conny's quilts en creaties zei

Wat zie je toch leuke dingen als je maar goed op de details let. Erg leuk dat je ons hier mee laat genieten.

KnutzEls zei

Er valt altijd wel iets te lachen, ge!ukkig maar. En Wim Sonbeveld vergeten, nee hoor!

Alet Venhuizen zei

Leuk gezien!!!

Els04 zei

tof!

Ferrara zei

Ogen op steeltjes. Ach ja Wim Sonneveld. Maar ja, ik ben op leeftijd.😉