Totaal aantal pageviews

woensdag 23 augustus 2023

Barbie

 

Ik heb nooit Barbies gehad, daar was ik al te oud voor denk ik. 

En ik had dus ook nooit verwacht dat ik naar deze film zou gaan. Had hem niet aangekruist in het blad van Cinema Oostereiland. 
Maar ik ging toch, vanwege de behoorlijk goede kritieken in de kranten. En mensen die er lachend uitkwamen na de premiere. Ik heb bijna altijd wel zin in een vrolijke film. Die zijn er te weinig. Ik werd op dat punt niet teleurgesteld en heb hardop zitten lachen. 

Het is een behoorlijk bijzondere film. Ik snapte het eerst geloof ik niet helemaal, maar het was vanaf het begin een prachtig schouwspel. Ik bedoel prachtig gefilmd, fantastische muziek en dans en ja Ryan Gossling is natuurlijk ook niet te versmaden. Hij is Ken en doet dat echt bijzonder grappig. Barbie wordt gespeeld door Margot Robble, ook heel goed. 

Barbie, de  lange, slanke, hooggehakte, blonde Barbie woont met allerlei andere Barbies én Ken en allerlei andere Kens in Barbieland. Dat klinkt als een kinderverhaal, maar dat is het niet. Barbie bevindt zich in een soort crisis, gaat op bezoek bij een rare Barbie en om er achter te komen hoe dat allemaal zit gaat ze naar de echte wereld.

15 opmerkingen:

Judy zei

Grappig dat je hem zag! Ik weet niet of ik hem wil zien. Had wel een Barbie vroeger.

Sjoerd zei

Ik zou er uiteraard niet aan denken om daar naartoe te gaan. Maar dat ligt voor mij meer aan het type meisjesfilm denk ik.

Iris Flavia zei

I will watch the movie when it´s on TV :-)
I had one Barbie. A pressie that came with a bathtub for her.
You put in real water, pushed a button, bubbles, got it, that was that for poor Barbie...
I also had a doll that could open and close here eyes. Understood that concept and.... that was that.
I didn´t play with cars, either.

miekequilt zei

Ik had een Barbie en speelde er ook echt mee. Daarom dacht ik echt dat dit een kinderfilm was. Niet goed opgelet bij alle aandacht die er voor is.

Emie zei

Ik dacht ook dat deze film meer voor kinderen is. Heb ook nooit Barbiepoppen gehad dus het trekt me niet erg. Maar als jij het leuk vindt...wie weet.

Jolande zei

Die Barbiefilm daar kun je niet naast kijken, als hij op tv komt wil ga ik hem kijken.
Vroeger had ik een Barbie Ken, Skipper en Tutti en onze twee dochters hadden heel veel spullen van the Pink Princess :-)

Ferrara zei

Nooit een Barbie gehad. Ik was tien toen de eerste op de markt kwam, was geen poppenkind.
Ik had er eentje die achteraf gezien een lading foute weekmakers in zich had.

Lot zei

Als het zo'n vrolijke film is gaan we hem misschien wel kijken op tv. Altijd leuk om dat te horen

Bertiebo zei

Emie: Het is zeer beslist geen kinderfilm. Neemt niet weg dat er hordes kinderen kijken.

johmar zei

Had en heb helemaal niets met barbies, heb er als kind wel een of twee gehad en mijn dochter ook, maar die vond ze alleen leuk in combinatie met paarden. Ze heeft ook eens het been gebroken van een van haar barbies en toen we daar mee naar de speelgoed winkel gingen was de verkoopster stomverbaasd , hoe had ze dat voor elkaar gekregen dat had ze nog nooit gezien het been was ook letterlijk in 2 stukken. De haren knippen van haar barbies heeft ze ook wel eens gedaan. De film Barbie hoef ik niet te zien ook niet op tv , mijn dochter zei ook al, nee laat maar. We zijn niet echt van die meisjes film kijkers.

Mrs. T. zei

Ik wil ook nog steeds gaan. Maar het komt er maar niet van. Hoor ook vooral veel goede reacties.

Marthy zei

Barbies heb ik nooit gehad en of ik die film nou leuk zou vinden betwijfel ik.

roentare zei

I think barbie the movie ticked ladies' fancy lol

Els04 zei

Totaal geen kinderfilm hé. Ik ben echt giga fan!

elly zei

Misschien ben ik wel raar maar ik heb nooit iets met haar gehad. Tja