Totaal aantal pageviews

maandag 28 augustus 2023

Wat een leuk cadeau!

 


Voor mijn verjaardag kreeg ik van onze twee zoons dit prachtige boek: Street Art by Women. Superlief bedacht van ze. 
Ik heb al een heleboel keer zitten smullen van al dat fraais. Het is werk van vrouwen van over de hele wereld en dat maakt dat ik het  zo leuk vind en interessant. 

Best kinderachtig dat ik meteen ging kijken of en zo ja welke Nederlandse vrouwen er in het boek stonden. 
Dat waren er twee. De eerste is Judith de Leeuw. Aka JDL. Van haar heb ik al eens werk laten zien op een Monday Mural dag.

Dit is er een van haar die in het boek staat: 'A victory during cancer'.  Padua, Italy, 2021. 
Normaal plaats ik alleen murals die ik zelf heb gezien. Maar vanwege het mooie boek wijk ik even van die regel af.  Judith de Leeuw werkt overal. Werk van haar is gemaakt in 41 landen. 


De andere Nederlandse vrouw is alleen maar hier geboren. (Op een autovrije zondag stond erbij). Ze woont nu in Noorwegen. Haar naam is Miss Printed
Wat zij doet vind ik ook wel bijzonder. Ze snijdt papieren figuren uit en plaatst ze in een 'outdoor setting'. Vervolgens maakt ze er foto's van en laat ze achter zodat anderen het kunnen ontdekken.
Dit werk is getiteld '2+2 =5, That will teach the bastards'. Trondheim, Norway, 2017



Verder kende ik van alle vijftig vrouwen in het boek alleen Zabou. Van haar heb ik in London werk gezien en ook hier getoond. 
Tenslotte nog even over de cover van het boek. Dat is werk van de Spaanse Lily Brick. Titel: 'La Pastora'.  Torrellas, Spain, 2020. 

26 opmerkingen:

Judy zei

Prachtig boek!

Iris Flavia zei

Great works!

Josephine zei

Down the rabbit hole: google miss printed en verdwaal in een wonderlijke wereld. Bedankt voor de link Bertie!

ella zei

Ik heb laatst een documentaire gezien over Judith de Leeuw, ik vond het heel, heel bijzonder. Wat eenmooi boek is dat, daar blijf je in kijken denk ik. Groetjes Ella

Kitty zei

Wat een prachtig cadeau!

KnutzEls zei

Fijn, een boek om in te verdwalen. Mooi werk ook.

Jim zei

Cool.

Debbie at Travel with Intent zei

I'll look out for it

roentare zei

These street arts are just magnificent!

Elizabeth zei

De jongens kennen hun moeder goed. Wat een leuk cadeau!

Sjoerd zei

Een heel mooi kado, ik ga er ook een naar op zoek.

rupam sarma zei

Awesome

s.c zei

Zo dat ziet er goed uit. Mooi bedacht van die zonen.

Emie zei

Echt aan jou besteed, dit boek. Geweldig!

miekequilt zei

Wat een mooi kado van je zoons. Die kennen hun moeder goed. Ik vind de laatste foto erg leuk.

Tom zei

...Betti, thanks for sharing this information, The book sounds interesting. Women rarely get the attention that they deserve.

Jolande zei

Dat is zeker een leuk cadeau!

In de weer zei

Wat een prachtig cadeau kreeg je van je zonen, met liefde uitgezocht voor moeders !

Sami zei

Beautiful gift, love the book cover.
Both murals are quite beautiful, there are a lot of talented female mural artists. Thanks for participating in Monday Murals Bertie.

Bleubeard and Elizabeth zei

That book cover is stunning. I really like both murals. Some of the best artists in my city are female. They shine and so do the artists who created these murals.

Mae Travels zei

Nice murals!

elly zei

Wat mooi Bettie. Ik moet toch eens even een foto gaan maken van de muurschildering op de flat naast. Die is pas klaar we kunnen het net niet zien vanuit waar ik woon en de groene bomen staan er nu ook nog eens tussen. Prachtig boek zeg..

Marthy zei

Treffend kado Bettie, daar blijf je in kijken.

Josephine zei

Echt een SUPER cadeau, mooier kon het niet, de tweede foto vind ik erg mooi!!!
Met veel plezier zal dit boek regelmatig doorbladeren. helemaal TOP!!!

Nietzomaarzooo zei

Jouw zonen kennen jouw smaak goed. In de roos.

En gefeliciteerd, alvast of alsnog!

Els04 zei

Super cool!