Totaal aantal pageviews

dinsdag 23 januari 2024

Nog meer kaarten

 Kerstkaarten... Ik zei al dat ik er veel heb ontvangen. De zelfgemaakte laat ik toch nog even zien. Ze zijn zo creatief en mooi. Afgelopen weekend pas heb ik ze weggehaald. 


En ik moet iets bekennen. Ik héb kaarten verstuurd. Maar ergens, begin januari, vond ik nog een stapeltje onverstuurde kerstkaarten. Die waren in een la in mijn bureautje terecht gekomen. Ik was door mijn postzegels heen, moest nieuwe kopen, wat ik deed en vergat de postzegels én de kaarten volledig. 
Het voelde een beetje zoals de tekst op een van de kaarten: Oh dear what a year! 
Kerstkaarten versturen in januari... dat doe ik niet. Ik heb ze verscheurd, puur omdat ik de pest in had. 
De mensen die het betreft, hebben het misschien niet eens gemerkt, maar die kunnen vanaf nu  een 'gewone' kaart verwachten. 

Trouwens ik heb jaren postcrossing gedaan en nu al weer een heel aantal jaren niet meer. Het werd me te duur. Maar ik ben toch van plan om het weer eens op te pakken en me dan te beperken tot een per maand of zo. Want post versturen en krijgen is zo leuk!!!

17 opmerkingen:

Judy zei

Mijn kerstkaarten liggen hier op een stapeltje, nog uitzoeken wat ik wil bewaren.

Iris Flavia zei

I admit, I had to laugh about this!
Yes, I did postcrossing years ago, too. But then it felt too anonymous for me.

sjannesblog.com zei

Bij mij mogen de kaarten ook altijd lang blijven hangen. Maar nu zijn ze toch opgeruimd.

nicole orriens zei

Het zijn inderdaad mooie kaarten. Bijzonder als mensen er zo'n werk van maken!

roentare zei

sending cards is so much more hassle and efforts these days

Marieke zei

Met de laatste zin ben ik het helemaal eens.

In de weer zei

Dat is zeker leuk, alle twee !
Hier ook net opgeruimd, liggen nog op een stapeltje.
Moesten van de kast af omdat die verplaats moest worden, anders hadden ze er nóg gestaan.

Elizabeth zei

Post versturen is zeker duur, en ik doe het ook maar beperkt. Maar leuk is het!
En die zelfgemaakte kaarten bewaar ik eigenlijk altijd...

schrijfselsvanmij zei

Ik weet het, het hoeft niet maar toch voel ik me altijd iets van schuldig als ik kerstkaarten krijg omdat ik er (bijna) nooit verstuur.

Kitty zei

Post is zéker leuk, maar ik stuur niet omdát ik dan iets terugkrijg hoor, ik stuur omdat ik het leuk vind om te sturen.

Jolande zei

Ik vind kerstkaarten krijgen en sturen ook heel leuk, alleen halveert het aantal elk jaar :-(
We versturen ze eigenlijk altijd in Nederland omdat het daar een heel stuk goedkoper is dan verzenden vanuit Belgie.

miekequilt zei

O, wat zal je daarvan balen. Maar nu weet iedereen die een kaart verwachtte, en niet kreeg, hoe dat komt.
Ik blijf het leuk vinden, post sturen en ontvangen.

Marthy zei

Alle mensen die me dierbaar zijn krijgen een verjaardags kaart in een zelfgemaakte envelop. Ze staan allemaal in de agenda op mijn telefoon. En het zijn er heel wat.

Céline zei

Bij mij hangen de kerstkaarten nog! Maar gaan wel binnenkort weg. Ik deed ook vroeger Postcrossing, was wel leuk om een kaartje ergens vandaan te krijgen.... Hm misschien door jou, ga ik het ook weer oppakken.

izerina zei

En voor dit jaar Kerst?

Miriam zei

Persoonlijke post ontvangen is altijd een feestje! Voor mij geldt dat ik ook jaren postcrossing heb gedaan, maar toch iets meer voldoening haal uit https://atcsforall.com/ .

Ferrara zei

Ik heb ze uitgezocht en wat ik voor eind dit jaar kan gebruiken al opgeruimd. Ook de afgedankte kaarten die ik kreeg van mensen die op de hoogte zijn van mijn knip-en-plakwerk. Ik heb soms drie kaarten nodig om er weer eentje te maken. Jouw Roodkapje is daar een voorbeeld van.
Zo grappig dat op jouw foto de makers van sommige kaarten te herkennen zijn.