Totaal aantal pageviews

woensdag 31 januari 2024

Pepper

 Op zo'n mooie dag in januari,  als de zon schijnt en er weinig wind is, lijkt het voorjaar dichtbij. Strandweer dus!

Even was het nog koud, maar je weet natuurlijk dat die kou verdwijnt als je maar stevig doorloopt. 


Het strand was heel breed en het enige minpunt was dat er veel rotzooi lag. Heel veel. 
Gelukkig lag er ook veel moois. En die slakkenhuizen met een schelp eraan vastgegroeid, die had ik nog nooit eerder gezien. 


Er líép ook weer heel wat moois:



Maar het allerleukst, was Pepper. Een vrolijke,  zwarte hond. Hij was op het strand met twee vrouwen. Zij liepen volop te praten en gooiden af en toe een bal weg voor de hond. Die scheurde er dan op af, ving soms de bal al in de lucht en bracht hem dan weer keurig terug. Smekend opkijkend in afwachting van een nieuwe poging. 
Wij liepen in de buurt en keken hoe het allemaal ging. 'Zo ongeveer deed onze Mac ook', vonden wij. 'En kijk, hij heeft net zo'n soort staart als Mac had'.


De hond ging het niet snel genoeg en op een gegeven moment liet hij die twee vrouwen praten en legde de bal voor ónze voeten. 
Zo leuk. Weggooien en kijken hoe snel zo'n hond de zaken waar het om draait in een hondenleven,  regelt. 
'Wat een leuke hond',  zei ik. 
'Hij heet Pepper', zei een van de vrouwen, 'en hij vindt u ook leuk' . 
Het mooie was dat ik er weer van kon genieten. Wij hebben George natuurlijk regelmatig, de teckel van onze zoon, maar dat is anders. George kén ik. 
Voor een vreemde hond loop ik, sinds ik gebeten ben, toch nog vaak een beetje om. Maar niet voor Pepper dus. 



Daar helemaal ver vooruit, daar lopen die twee vrouwen. 
Later, toen Pepper weer terug was bij zijn vrouwen, vertelde ik nog van de staart. 'Klopt hoor', zei er een, 'zijn moeder was een kooiker!'


17 opmerkingen:

izerina zei

Wat een leuke ontmoeting en fijn,dat je geen angst had

Judy zei

Echt leuk, en geen angst. Het is ook wel een superlieve hond! En wat fijn dat jullie op het strand waren!

Sjoerd zei

Gelukkig zijn niet alle honden agressief. Leuk zo'n moment tussendoor.

Emie zei

Het naderende voorjaar, een strandwandeling en een leuke hond, dat maakt een dag tot een topdag, toch?

Kitty zei

Wat een heerlijke ontmoeting Bettie.
Die eerste foto, pfff, je vraagt je toch af waar dat allemaal vandaan komt...

roentare zei

All the shots are very lovely. Love the tone and texture

biebkriebels zei

Leuk dat die hond er zo'n plezier in heeft en zelfs een vreemde inschakelt.

Miriam zei

Zo te zien hebben jullie genoten op het strand, ondanks de troep.

KnutzEls zei

Dat lijkt me ook een leuke hond. Ze zijn gelukkig niet allemaal zo bijterig

Jolande zei

Wat heerlijk zo´n wandeling.

Mormorsweb.blogspot.com zei

Oh wat heb ik vaak met onze honden langs het strand gewandeld. Heerlijk.

Kitty zei

Je slakkenhuis was net in Binnenstebuiten… 😊 Schijnt een “muiltje” te heten.

miekequilt zei

Wat heerlijk om naar het strand te kunnen. Ik genoot van je foto’s. En net wat Kitty zei: het was bij Binnenste Buiten. En daar werd ook gezegd dat er nooit zoveel waren als nu.

Nietzomaarzooo zei

Goed he zo'n hulphond als Pepper. Van je angst afgeholpen (een beetje dan hoop ik voor je).

Hans zei

Mooi aan het strand, ik heb als kind ook veel schelpen verzameld.
Pepper is helemaal blij om te rennen op het strand.
Een hond die je dag vrolijker maakt. Hans

Bertiebo zei

Wat leuk, ik heb meteen even Binnenstebuiten gekeken. Was ik nog niet aan toe gekomen, ik neem het altijd op

sjannesblog.com zei

Zalig zo'n strandwandeling met mooi weer en zo'n vrolijk makende hond erbij!!