Totaal aantal pageviews

donderdag 30 augustus 2018

Crazy Rich Asians

Bij Mamma Mia 2, zag ik de trailer van deze film en ik wist meteen dat ik hem wilde zien.
Een paar dagen later zag ik een paar recensies en die waren niet goed. Het meest positieve dat er van gezegd werd, was dat de cast van deze film geheel uit Aziaten bestaat.
Het is een Amerikaanse film, maar gaat over Chinezen en speelt voor het overgrote deel in Singapore.
Ik vind het dus niet raar dat van die Aziaten, maar dat schijnt zelden voor te komen en wordt gezien als een experiment. Is het publiek te lokken met Aziaten?
 Ik hou soms van ongecompliceerde films. Ik hou er van om af en toe met een bak popcorn naar zo'n film te kijken. Die is dan natuurlijk in de gewone bioscoop en niet in het filmhuis.
Niet altijd, ik hou ook van serieuze films. Ik ben drie keer naar de bioscoop geweest dit jaar. En misschien wel vijftien keer naar het filmhuis.
Ik hou van allebei .
Hoe dan ook en Aziaten of niet, het was gewoon het Assepoester verhaal, in een hedendaags jasje. En Assepoester, (al zou je dat niet zeggen met al die Roodkapjekaarten) is toevallig wel mijn favoriete sprookje.
Rachel Chu is een Chinees meisje, in New York geboren en dochter van een arme,  alleenstaande moeder. Ze heeft gestudeerd en is hoogleraar economie aan de universiteit van New York. Ze heeft een relatie met Nick Young.
Dan wil Nick haar meenemen naar Singapore omdat hij getuige zal zijn op het huwelijk van zijn beste vriend. Rachel kan dan meteen kennis maken met zijn oma, moeder en de rest van de familie.  Maar Nick is even vergeten te vertellen dat hij de erfgenaam is van een van de rijkste families ter wereld. En niemand van die familie zit op Rachel te wachten. Zeker de moeder van Nick niet.

Nou zo'n verhaal dus. En alle critici krijgen de hartelijke groeten, ik was in zo'n stemming en heb er van genoten. Erg hè

                            




13 opmerkingen:

Onliemie zei

Een film met goeie afloop? Ah ja anders had je er vast niet van genoten! ;-)
Ik was hier gisteren snelsnel aan het bij lezen want ik sta hier weken, wat zeg ik, maanden achter en ineens lees ik over jullie ongeluk. Man, wat hadden jullie een geluk! Dat was mega schrikken. Hoop dat intussen de schrik wat over is? Binnenkort ga ik hier op mijn gemakske eens alles bij lezen. Maar nu is het nog steeds hectisch hier. En dat heet dan vakantie. :-( Volgende week hopelijk weer gewone routine en dan komt er weer tijd.
Veel liefs.

Marie-Louise zei

Het klinkt als een heerlijke zwijmelfilm. Dat is soms ook heerlijk voor de ontspanning.

sjannesblog.com zei

Gelukkig leven we in een vrij land en mogen we zelf weten waar we van genieten, toch?

Kitty zei

Hahaha, heerlijk toch?

Nietzomaarzooo zei

Apart, dat een film met alleen maar witte blanken nooit zo geprezen wordt :). Lijkt me een heerlijke zwijmelfilm. En soms is dat precies wat je nodig hebt.
Was altijd blij toen mijn kinderen jong waren en er weer een nieuwe Disney film in de bios was. Kon ik heerlijk genieten, zonder rare blikken te krijgen. Wat nogal moeilijk is in het donker.

Nietzomaarzooo zei

oh...witte blanken is een beetje dubbel. Maar je snapt het wel. Blank mag geloof ik niet meer als aanduiding.

Emie zei

Heimelijke genoegens,noem ik dat. Heerlijk!

Sjoerd zei

Gewoon lekker kijken en je nergens wat van aantrekken.

Marga zei

hoezo erg???

Neeltje zei

Aziaten, prachtige mensen!

Pippa's Hus zei

Lijkt me ook een heerlijk feel good movie! XX Esther

Marthy zei

Heerlijk, zo'n soort film. Toen onze dochter Floor nog een jong meisje was keken we samen rond de kersttijd vaak naar dat soort film en onze jongens zeiden dan altijd 'Omdat het een kerstverhaal is loopt het toch nog goed af". Sindsdien noemen wij in onze familie een zwijmelfilm zo.

juffrouw Ooievaar zei

Heerlijk zo’n film, misschien paste hij precies bij je stemming :)
Het hoeft toch niet altijd leerzaam of .... of ..... te zijn.
Gewoon lekker genieten en ontspannen, dat is goed voor je ;)
Groetjes Anita