Totaal aantal pageviews

zaterdag 11 augustus 2018

Weer een paar speciaaltjes

Dit prachtige Roodkapje ontving ik via Postcrossing van Birgit uit Duitsland.
Ze zegt  dat het op een Roodkapje lijkt, maar dat het de bekleding van het oude raadhuis in haar woonplaats Halle/Saale is.
Echter de tekst op de adreszijde is Russisch en luidt: Pop in kostuum uit Moskou.
Nou dan weet ik het dus niet meer. Ik probeerde het nog uit te zoeken, maar kwam niet verder.
Nou ja, het gaat om Roodkapje. En ik weet inmiddels dat de Russen veel met Roodkapje hebben. 
De volgende kaart  is ook heel speciaal en zelfgemaakt. Hij kwam precies op mijn verjaardag. Zo leuk. Dankjewel, lieve Els.


Roodkapje wordt hier trouwens gebruikt om reclame te maken  voor een lekker drankje. Het is niet voor het eerst dat ze voor reclame wordt gebruikt
Tenslotte (al hoop ik dat natuurlijk niet) twee mini's van Carolien.
Zij schrijft dat ze vier 'kaartjes' kreeg van haar Amerikaanse penvriendin. Die penvriendin schreef dat het originele 'score cards' zijn uit de jaren 50. Van die vier stuurde ze er twee aan mij.
'Ik hoop dat jij ze net zo schattig vind als ik' schrijft Carolien verder. En ja hoor, dat is zeker het geval. Cute is hier het juiste woord.



Jij ook heel erg bedankt Carolien. Ik speur zelf altijd, ook bijvoorbeeld in London en ook voor jou. . Maar niks gevonden, jammer genoeg!
En zojuist, kwam er nog een kaart. Weer een zelfgemaakte. Via Postcrossing gekregen van Marion uit Duitsland.











9 opmerkingen:

miekequilt zei

Het houdt niet op. De eerste vind ik enig. Jammer dat je niet kon ontdekken waar ze precies vandaan komt.

Neeltje zei

Leuk hoor, deze verzameling. Merk dat ik stiekem ook wel eens kijk of ik er een tegen kom. Maar nog niks gevonden.

Ivy zei

Die tweede vind ik echt prachtig!
Wat leuk dat je al die kaarten zomaar opgestuurd krijgt!

sjannesblog.com zei

Wat zit er toch een variëteit in die Roodkapjes, prachtig!

Nietzomaarzooo zei

Inderdaad, zoveel verschillende soorten Roodkapjes, nooit geweten. Ondertussen merk ik dat ik ook in de gaten hou of ik ergens wat zie. (Al kom ik nergens hahah!!. Nou ja; als ik weer energie heb op de hort op te gaan).

Floor zei

Wat mooi weer die leuke kaarten, waar halen ze de kaarten vandaan, zie er eigenlijk nooit één, maar ik let vast niet goed op.
Die laatste is eigenlijk niet roodkapje, maar Aurora, van het sprookje De schone slaapster.
Maar wel heel mooi, of te wel "schoon"...

Onliemie zei

Oh was je jarig? Dat heb ik gemist! :-( Alsnog een hele fijne verjaardag! Dikke zoen.

Ivy zei

Ik had toch gereageerd?
Nog maar een keer dan:
De 2de kaart vind ik fantastisch. Zo leuk dat iedereen aan je denkt.

lien zei

Wat een boost voor je verzameling, leuk hoor!!