Totaal aantal pageviews

donderdag 23 augustus 2018

Muziek...

Soms gebeurt het hè, dat muziek die je hoort blijft hangen. Ook als je dat helemaal niet wilt.
Zelf heb ik dan dat als ik het mooi vind, dat ik het steeds opnieuw wil horen.  Zes keer achter elkaar is dan geen uitzondering hoor.
De afgelopen weken had ik het twee keer. De eerste keer met iets uit Mamma Mia 2, het nummer Andante Andante.
En na het kaarslichtconcert waar ik gisteren over vertelde  met de muziek uit Schindler's List, van John Williams.

Ga nou eens eventjes rustig zitten en laat deze muziek over je komen. Het duurt nog niet eens vijf minuten, maar vijf minuten volop genieten, dat is heel wat waard, vind ik, dat telt als veel meer minuten. Doe even niks anders dan luisteren en misschien een beetje mijmeren



Soms heb ik het ook met muziek die ik helemaal niet wil horen. We waren bijvoorbeeld een paar dagen in Hamburg, deden daar een rondrit en de gids barstte op de Reeperbahn ineens uit in de oude hit , 'Junge, komm bald wieder'
Die oorwurm ben ik liever kwijt dan rijk, maar geloof maar niet dat het lukt.

11 opmerkingen:

KnutzEls zei

Prachtig!

Emie zei

Ontroerend

anja zei

Wow!!

Floor zei

Schitterend!!!! Trieste muziek, maar zo mooi! Ben trouwens gek op viool.

Happy Earl Grey zei

Ik wordt altijd weer verdrietig van dat nummer, maar het is ook zo prachtig. Groetjes

Sjoerd zei

Het is een mooi nummer, maar blijft bij mij niet hangen, ik moet nu alleen nog van Junge, komm bald wieder, bald wieder nach Haus. Junge, fahr nie wieder, nie wieder hinaus afkomen grrrr...

Marthy zei

Ontroerend, dank je wel.

Ineke zei

Heel erg mooi!!

Kitty zei

Heel prachtig en heel ontroerend. En dat lied van Freddy Quinn daar had mijn oma een plaatje van, dus ondanks dat het een draak van een lied is heb ik er toch warme herinneringen aan.

pourquoi pas ??? zei

Mijn man zet deze muziek vaak op. Het is prachtig maar ik word er zo verdrietig van.

Ivy zei

Indrukwekkende muziek.
Dat liedje van 'Jungen etc.' + diverse anders schlagers zong mijn vader vroeger altijd en dan bij voorkeur zo hard dat ik het uitslapen wel kon vergeten.